truls Posted January 5, 2016 Posted January 5, 2016 Hei! er det noen som kan fortelle meg hva kjøpsloven sier om reklamasjonsrett på elektronikk. Dødvinkelassistent har sluttet å virke.Hvor lang levetid er normalt for elektronikk? Takker for svar hvis noen kan hjelpe meg. Truls Quote
bige Posted January 5, 2016 Posted January 5, 2016 Hei - først er bilen brukt imp eller kjøp gjennom BOS . Quote
KennethJ Posted January 5, 2016 Posted January 5, 2016 Forventet levetid er selvsagt vesentlig mer enn to år, dette gir fem års reklamasjonsrett. Reklamasjonsrett er noe du kan benytte ovenfor selger eller tidligere salgsledd. Dersom bilen er kjøpt ny i Norge kan du uansett gå direkte på de som leverte den som ny. Hvis bilen er kjøpt ny i Norge har den vel også nybilgaranti så sant den har gått mindre enn kilometerbegrensningen i garantien. Quote
truls Posted January 5, 2016 Author Posted January 5, 2016 Hei! Takker for svar. Bilen er 2012 mod. Registret første gang jun. 11. Kjøpt hos Star auto Lørnskog nov. 12. import fra Tyskland.Kjøpsloven gjelder vel fra når bilen er kjøp og i 5år! Quote
bige Posted January 5, 2016 Posted January 5, 2016 Hva står i kontrakten , vedrørende garanti ..........i Tyskland er garantien 2 år men du har mulighet til og kjøpe extra ......... Quote
MB JON Posted January 5, 2016 Posted January 5, 2016 Importbil fra Tyskland har 2 år garanti, 5 år er kun for de kjøpt nye i Norge. Men reklamere kan du gjøre uansett. Quote
truls Posted January 5, 2016 Author Posted January 5, 2016 Jeg fikk 3år nybilgarati da jeg kjøpte bilen i nov.2012.Har jeg da ikke 5år reklamasjonrett fra den dagen jeg kjøpte bilen? Quote
bige Posted January 5, 2016 Posted January 5, 2016 Har aldri hørt om Reklamasjonsrett . Alle har rett til og reklamere men om du får noe respons fra selgeren kan være verre . Står sikkert noe med liten skrift i kontrakten eller der de kjøpte extra garantien .. Du for ringe til der du kjøpte bilen og høre ..... Quote
Recommended Posts