Jump to content

Recommended Posts

Posted

Prøver å finne ut av et unormalt høyt strømtrekk på min 124. Strømtrekket er på 0,08A når bilen har stått en stund, og det er over dobbelt så mye som "tillatt".

Har lokalisert det til at strømtrekket ligger på sikring C, altså sikringen hvis strøm til både alt av interiørbelysning  og sentrallåssystem går gjennom.

Har undersøkt originalalarmen og funnet ut at det ikke er denne som trekker strøm.

Jeg ser derimot noe litt merkelig i innstegsbelysningen som gjør at det kanskje virker som det er noe suspekt i den kretsen. Når jeg åpner opp venstre fordør lyser den normalt sterkt, men de tre andre dørene bare gløder det i. Samme med venstre bakdør, da gløder de tre andre, mens venstre bakdør blir normalt sterk. Åpner jeg høyre fordør lyser det ikke i det hele tatt, og åpner jeg venstre bakdør bare gløder det i alle fire.

Noe er altså helt på utur her. Noen tips til hvor jeg bør begynne?

Posted

Sjekk bryterne/ledningen/jordingen.. Hadde samme problem på min w210, og der var den ene "dør brytern" kødd samt jordinga til denne. Er ikke sikkert det som er ditt problem, men er hvertfall en plass og starte :-)

Posted

Slik du beskriver det her gir ikke mening i forhold til skjema. Er dette originalkobling?

Innstegslysene er i paralell med taklysene så de skulle bli tilsvarende svakere om det gis dårlig jord gjennom en oksidert bryter, evt dårlig jordpunkt.

Hva om du skrur på taklysene bak med bryter i midtkonsoll, da skal også innstegslys i bakdørene lyse. Er de like?

Ang. strømtrekket så går sikring C til X30 fordelingen i fotbrønnen, der kan du jo ta en og en forbruker og måle strømtrekket.

Mange feilkilder her, vann i el. antenne f.eks.

Posted

Ah, takk for tips! Skal sjekke! Det er noen som har vært og gjort noe rart et par andre steder på bilen som jeg har fjernet, så det er nok ikke umulig at det har vært kreative løsninger på ting her også.

Sjekket litt og kom til følgende:

* Står førerdøren åpen lyser ikke dørene på høyre side i det hele tatt.

* Står taklyset bak på gløder det svakt i begge bakdører.

Det høres veldig ut som noe merkelig med jording, ja. Skal også sjekke X30-fordelingen, den husker jeg fra en tidligere 124 at jeg har tuklet med.

Du skulle ikke tilfeldigvis ha, eller ha link til et koblingsskjema?

Posted

høres ut som dårlig jording ja, evt at du har skade på en ledning.

sjekk i mansjetten mellom dør og karosseri.

på w201 mener jeg at jordinga til dørbryrterene går sammen med med andre å de går til punktet bak dashbordet. At de ikke går til jord nære bryter/kilde.

Posted

Strømtrekket er oppklart - det var den originalmonterte telefonen som nok har en eller annen fuktskade. Kontakten var nesten bare rust. Røret har vært frakoblet, men selve boksen har sikkert stått på likevel. Koblet fra denne, og strømtrekket falt til 0,02A, og det er "innafor".. :)

Innstegsbelysningen har jeg ikke fått sett på ennå, men skal forske på det i løpet av helgen, håper jeg. :) Har fått tak i koblingsskjema, så da burde det være gjennomførbart..