CHARLIE Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Vi har alltid fått levert post i vår postkasse mellom 12-14. Plutselig for et par-tre måneder siden endret dette seg til at vi nå får levert post iløpet av kvelden en gang. Vanligvis mellom 18-19, men har også opplevd å få enda senere. Utrolig irriterende å gå frem og tilbake til postkassen hele kvelden når man venter på noe. Noen som vet om det er gjort endringer på leveringstider, eller om dette er normalt andre steder? Dette gjelder stort sett bare vårt boligfelt. Har pratet med flere andre rundt omkring på Kleppe, og de får posten fortsatt tidlig som normalt. Har en liten mistanke til at han nye fyren som kjører post tar seg fri etter opplastning av post om morgenen, og kjører ut å leverer når det passer for ham senere på ettermiddag/kveld.... Finnes det noe regelverk for utlevering av post i postkasse?? Noen som vet?? Quote
Wicky Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 www.kanskjeduburderingepostenogsnakkemeddemistedet.com Quote
Wicky Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Men ja... er vel lite folk på forumet kan gjøre? Kontakt nærmeste distribusjonskontor og snakk med dem Quote
bige Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Det finnes en dubeditt du kan ha i bunnen på postkassen som sender ett signal til en mottager inne i huset når det er post i kassen . sikker på ikke fruen lurer deg ? Og synes du bør trimme litt ???????? Quote
CHARLIE Posted January 3, 2016 Author Posted January 3, 2016 Men ja... er vel lite folk på forumet kan gjøre? Kontakt nærmeste distribusjonskontor og snakk med dem Jeg vet at det er lite folk på forumet kan gjøre med dette. Men jeg lurte bare på om noen her hadde litt peiling på slike ting, og om det er andre som har opplevd lignende endringer. Vil selvsagt ta kontakt med posten i nærmeste fremtid for å klare opp i dette Quote
CHARLIE Posted January 3, 2016 Author Posted January 3, 2016 ...Og synes du bør trimme litt ???????? Hehehe!!! Det kan jo være det ja :lol: Quote
tommern57 Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Hele postopplegget er i oppløsning, spør du meg. Det er jo i alle fall heeeeelt umulig å snakke med noen. Jeg prøvde for en tid siden å prate med en lokal ansvarlig. Det var totalt umulig. Da måtte jeg evt sende et brev til Kr.sand (trur jeg det var). Posten hadde vel kun ett telefonnummer også. På meg virker det som om posten er blitt en etat helt uten styring. Har hatt endel hendelser som er helt utrolige. Quote
Eirik Tømmerås Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Postnord danker snart ut hele Posten. Her Nord kommer pakker fra f.eks Oslo et døgn tidligere med Postnord enn hva Posten klarer... Quote
Marevan Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Og her nede i Fredrikstad er postnord skikkelig klønete i forhold til posten. (pakkene mine følger jeg for øvrig på app'en) Quote
Eirik Tømmerås Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 En sånn ting som et bilbatteri frakter jo ikke Posten en gang, men det er et nytt batteri til 190´n på tur nordover med Postnord i disse dager Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Postnord danker snart ut hele Posten. Her Nord kommer pakker fra f.eks Oslo et døgn tidligere med Postnord enn hva Posten klarer... Ja, eller noen andre. For at det dem blir utkonkurrert er bare et tidsspørsmål. Quote
Toalmar Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Hei Charlie Skal du få rett svar på dette må du nok ringe Posten i ditt område og spørre. Jeg vet at når de la om Postsorteringen i 2013 på Hadeland ble det fra sentralt hold sagt at brev skulle være levert innen kl 17:00, mens Posten selv ute på Hadeland sa kl 16:00 Quote
FrodeS Posted January 4, 2016 Posted January 4, 2016 Virker veldig rart om det er lagt opp til fast levering på kveldstid. Postansatte er vanlige mennesker de også, som gjerne vil hjem etter normal arbeidsdag. Det er endringer på gang utover våren. Kona har fått beskjed om at hun mister jobben som lørdagsbud iom. at lørdagsombæring skal bort. Quote
Davor Posted January 6, 2016 Posted January 6, 2016 Min nabo er postmann og det er slik at når han går med posten så kommer posten rundt klokka 10 på morningen hos oss,og det er fordi han må ut med hunden sin rundt den tiden så han begynner ruta si med vår borettslag.Men når det ikke er han men noen av kolegaene hans så kommer posten rundt halv tre på ettermiddagen. Så jeg tror Charlie at det er enten en annen postmann som går med posten der du bor eller hvis det er samme postmann da kan det være endringer i ruta hans slik at din nabolag blir en av de siste i ruta hans. Quote
Eirik Tømmerås Posted January 6, 2016 Posted January 6, 2016 Da var det nevnte batteriet ankommet PostNord utleveringstedet og kona tar det med hjem når hun er ferdig på jobb. Det var sendt fra Oslo Mandag kveld kl. 19.30 og ankom distribusjonsenheten kl. 03.21 i natt. Dette er, av en merkelig grunn, noe Posten ikke har mulighet til, levert av dem hadde jeg hatt pakken tidligst i morgen. Forstå det den som kan, for avstanden er jo den samme for alle selskaper... Quote
André B Posted January 6, 2016 Posted January 6, 2016 Jobber i overnevnte selskap, og vi følger vanlig arbeidstid på brevpost 08-17. Pakker typ dør leveranse kan komme på kveldstid ish. Men som charlie insinuerer at noen ikke gjør jobben sin tror jeg ikke. Vi har pc i bilene våre slik at overordnede ser på gps hvor vi er hele tiden å kan laste opp hvo vi har vært. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 16, 2016 Posted January 16, 2016 Her har vi noen som skiller seg ut? Quote
tommern57 Posted May 14, 2018 Posted May 14, 2018 Jeg bestilte før påske to pakker fra Merkelland. For tre uker siden ankom pakkene Oslo. Derfra skulle pakkene gå med Postnord. Etter tre uker med Postnord, er status: Ene pakka: Under transport, den andre: Forsinket av ukjent grunn. Kan dette skyldes at jeg bor nesten 90 minutter ifra Oslo? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 14, 2018 Posted May 14, 2018 Hehe, du sier noe! Selv fikk jeg en pakke nå i dag, som har gått fra Latvia til Norge på over en mnd tid. Den har vært lengre i Norge enn i utland. Her for noen dager siden, så tok det raskere tid med en pakke fra Kina til Norge, enn det gjorde fra Lørenskog og til meg Quote
Eirik Tømmerås Posted May 15, 2018 Posted May 15, 2018 PostNord har jeg veldig gode erfaringer med, det er verre med Posten. Det ble sendt et brev med en akvarieplante sist Onsdag fra Grimstad, først i dag lå den i postkassen. 6 dager på et brev fra Grimstad til Vesterålen tok det. Det hjelper ikke at det var rød dag på Torsdag og helg, et brev skal være fremme neste dag eller maks to arbeidsdager. Planten var nå grønn enda så håper den har klart seg Quote
Olaf Posted May 15, 2018 Posted May 15, 2018 Jeg har hatt sendinger fram og tilbake til Byfogden i Oslo i forbindelse med et skifte, og kontaktpersonen der fortalte at det ofte tar over en uke før brev kommer fram. Et dokument som ble sendt fra meg til henne 30. april, lå i hylla hennes fredag 11 mai! Leger tør jo ikke lenger sende prøver i posten, de er jo foreldet innen de kommer fram! Med vennlig hilsen, Olaf Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 15, 2018 Posted May 15, 2018 Hmmm, kanskje vi skulle begynt med post, dør til dør Når jeg ser conteinerskipene fra ebay handling, så ser jeg et potensiale her.... Lett å konkurrere ut posten iallefall Quote
tommern57 Posted May 15, 2018 Posted May 15, 2018 Snakka med klotskallene i dag. Det viste seg at pakkene lå i Oslo og at de ikke hadde kjørt de ut, for de hadde ikke tlf eller mailadresse til meg. Det er blitt oppgitt, og jeg trur ikke tyskera surrer med slikt. Så jeg trur hva jeg vil om saken. Jeg spurte hvorfor sporing viser at den ene pakka er forsinket og den andre er under transport, men det kunne de ikke svare på, da de ikke hadde ansvaret for sporinga. Jeg ba om navn og kontaktdetaljer på den som hadde ansvar for det, men det hadde de ikke lov å opplyse om. Men jeg kunne klage. Jeg ba da om å få vite hvor jeg kunne klage, men det var ikke mulig. Hvis jeg skulle klage, var det de som skulle opprette klagen for meg. Vedkommende skulle lurte på om jeg ville klage, men jeg sa at det er mye bedre at jeg lager et helvete i Tyskland for så at de kan klage i steden. Slutten på det hele var at pakkene skulle komme i morgen. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 15, 2018 Posted May 15, 2018 Var det posten? Jeg har klaget over dems nettside et par ganger, å det løste seg det. Jeg tar alltid bilder av sendingen, og teiper med teip jeg kjenner igjen når jeg sender på sporing. Det har skjedd meg et par ganger at lappen har falt av under transport, å da blir det sendt til et lager i Stavanger. Da er det enklere å finne om de har bilder. Jeg har også mottt flere purringer på for lite porto. Men jeg tar også alltid bilder av pakken med kvittering bed disken,slik at når dette har skjedd, så sender jeg bare bilde, å får en beklagelse på det. Ikke min feil at dem bak skranken krever inn for lite porto Quote
tommern57 Posted May 16, 2018 Posted May 16, 2018 I dag ringte det en sjåfør fra Postnord og han kom med pakke til meg. Det viste seg at det kom en (av to)!! Jeg spurte hvor den andre var, men det visste han ikke. Tok kontakt med Postnord, og det var skjedd en feil siden han bare hadde fått med den ene. Jeg sa klart og tydelig ifra hva jeg mente om hele saken, og siden det hadde vært så mye kluss, skulle de sende en varetaxi med den siste pakka så den skulle være her før 18:00, dersom jeg kunne vente på budet. Klokka 19:01 tikka det inn en mail at de ikke finner pakka på terminalen, så jeg trenger ikke å sitte å vente på den i dag. Postnord må jo ligge an til prisen for årets tombolabedrift? Quote
Recommended Posts