larsianer Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 får en tikke lyd fra høyre side av motor,når den er kald,men når den er varm,så er den borte.noen som har en forening hva det kan være den lyden kommer etter 20 sek,når motoren bakker ned fra kaldstart er en w211 220cdi den bakker også ujevnt med varme apparatet på i N.. jeg har skiftet frihjulet til dynamoen, og venter på ny voltregulator/børster Quote
bige Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Lagrene i dynamoen ? Gammelt triks ,langt skrujern på dynamoen legg tinningen på skaftet og du "hører" om lagrene er slitt Quote
larsianer Posted January 3, 2016 Author Posted January 3, 2016 lagerene er litt slitt, æ tenkte å skifte dem når æ får børstan,må æ lodde nokka når æ skifte lageran,for det så ut som det var noe i veien for å ta ut lageran? Quote
FredrikE300D Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Er vel litt forskjell på alle disse dynamoene, men skiftet selv børster(ikke regulator, men loddet nye børster inn i regulator), sleperinger og lagre på min Bosch Dynamo. Sleperingene måtte vel loddes om jeg husker rett. Quote
Recommended Posts