Jump to content

Recommended Posts

Posted
:( Har et gedigent problem med min w124 her nå folkens, alle varsellampene mine lyser, lyser konstant, og slukker ikke før jeg slår av tenninga igjen, ikke nok med det, bilen tappes fullstendig med strøm, fikk kjørt ca. to km før bilen så og si var tom for strøm etter dette skjedde, får jo ikke rikka bilen nå, for prøver å lade den opp, men varsellampene lyser fortsatt, så den tappes kontenuerlig, hva skjer her :( , noen som har vært borti dette før, blir sjeleglad om det er noen som har gode tips på hva som skjer med den hæl.....es bilen min, begynner å bli drit lei nå, har vært noe med den i over ett år nå snart, fikse fikse fikse fikse, blir enormt dyrt i lengden detta her... :( :(
Posted

Har du sett på spenningsregulatoren på dynamoen din? Nedslitt? For meg høres det ut som om du har enten et ladeproblem eller et fullstendig pil råttent batteri. Det første du kan gjøre er å sjekke at det er skikkelig forbindelse mellom batteri og karrosseri og karrosseri og motor. Jeg hadde problemer med sistnevnte og det gav diskolys i dashbordet.

Posted

Har du sett på spenningsregulatoren på dynamoen din? Nedslitt? For meg høres det ut som om du har enten et ladeproblem eller et fullstendig pil råttent batteri. Det første du kan gjøre er å sjekke at det er skikkelig forbindelse mellom batteri og karrosseri og karrosseri og motor. Jeg hadde problemer med sistnevnte og det gav diskolys i dashbordet.

Batteri er jeg sikker på det ikke er, for det er splitter nytt for en mnd siden, 105 amp, vedlikeholdsfritt. men dunamoen er jeg usikker på, har oppført seg merkelig det siste halve året, lys og viskere har gått treigt til tider, spesielt nå når det har blitt kaldere, typisk symptomer på sliten spenningsregulator eller rett å slett gåen dynamo, men hvis det har seg sånn at dynamoen her har kortslutta, vil da alle varsellysene lyse konstant da??

Posted

Skal sjekke forbindelsene mellom batteri/karrosseri-karrosseri/motor i morra.

Posted

Da var problemet løst, det var gåen dynamo her gitt, alle diodene hadde tatt kvelden, hadde en ny liggende, har fått montert den nå, går som ei kula, men er ikke helt fornøyd med ladinga på den, den lader 13.89/92 uten kjørelys, med kjørelys lader den 13.02/10, normal lading skal vel ligge på rundt 13.85 tar jeg ikke helt feil, arrester meg her hvis det er feil. Kan det kanskje ha noe med lys bryteren min å gjøre, hører til tid og stunder at det knitrer i den, kan det være den som stjeler exstra strøm kanskje???

Posted

Da var problemet løst, det var gåen dynamo her gitt, alle diodene hadde tatt kvelden, hadde en ny liggende, har fått montert den nå, går som ei kula, men er ikke helt fornøyd med ladinga på den, den lader 13.89/92 uten kjørelys, med kjørelys lader den 13.02/10, normal lading skal vel ligge på rundt 13.85 tar jeg ikke helt feil, arrester meg her hvis det er feil. Kan det kanskje ha noe med lys bryteren min å gjøre, hører til tid og stunder at det knitrer i den, kan det være den som stjeler exstra strøm kanskje???

Takk for opplysningene alle sammen, forumet her er godt å ha altså :D :D

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...