Mr. Nygård Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 MBKN og MBE planlegger en 2 dagers tur til Hardanger i august (kommer tilbake til dato). På vegen opp vil det bli en del stopp, og ikke minst på målet for turen som vil være i Nordheimsund - området. Et spesielt verksted er hovedattraksjonen, men og bilutstilling hvor og Bergens - folk er hjertelig velkommen. Kommer tilbake med mer konkret info om dette.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Litt mer info: Turen fra Stavanger - Nordheimsund er ca 24 mil. Det blir verkstedbesøk/restaurering Bilutstilling Fartøyvernbesøk (museum) Familievennlig Overnatting Sosial sammenkomst Ja, Nordheimsund ligger ved Hardangerfjorden i Hordaland. Kommer mer etterhvert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jørn-Flemming Posted July 14, 2005 Share Posted July 14, 2005 Ja' date=' Nordheimsund ligger ved Hardangerfjorden i Hordaland.[/quote']Bortsett fra at det heter Norheimsund (uten "d") så hørtes dette veldig interessant ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 - MBKN/MBE avd Stavanger ønsker å arrangere helgetur til Norheimsund iHardanger i slutten av August eller September. Grunnen til at Norheimsund er valgt er at det er en fin tur ca 24mil (envei) hvor mye av turen er i naturskjønne omgivelser. I Norheimsund kan vi få omvisning på Kvam Auto som drives av Arvid OveVikør og Oddvin Hekland som vel kan sies å være MB entusiaster. Der repareres / restaureres MB'er av de fleste årganger , fra A-klassetil Nyttekjøretøy. For øyeblikket står Jan Tjemsland's 170 forrestaurering av karosseri. - Overnatting kan anbefales på Sandven Hotel som er et ærverdig gammelthotell med lange tradisjoner, se: www.sandvenhotel.no. - I Norheimsund ligger også Fartøyvernsenteret som er åpent for besøkendehvor en får en flott omvisning for kr.60.- voksen og kr.30.- barn. Her retaureres det gamle trebåter i alle størrelser og nybygging og deter en av få plasser hvor de ennå "slår" tau ( produserer) på gamle måten.se: http://www.fartoyvern.no/ Er det interesse for en slik tur ( det er ikke bindende påmelding ), takontakt med Erik Vistvik TLF jobb 51554512 / privat 98616111 / e-poste-vistvi@online.no eller Jan Tjemsland TLF jobb 51939318 / privat 51419170 / e-post:jan@norskolje.museum.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted July 15, 2005 Share Posted July 15, 2005 MBKN og MBE planlegger en 2 dagers tur til Hardanger i august (kommer tilbake til dato). På vegen opp vil det bli en del stopp' date=' og ikke minst på målet for turen som vil være i Nordheimsund - området. Et spesielt verksted er hovedattraksjonen, men og bilutstilling hvor og Bergens - folk er hjertelig velkommen. Kommer tilbake med mer konkret info om dette....[/quote'] Øhy! Fiks det i uke 33 eller 34 da, så kanskje jeg blir med ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KjaSol Posted August 6, 2005 Share Posted August 6, 2005 - MBKN/MBE avd Stavanger ønsker å arrangere helgetur til Norheimsund iHardanger i slutten av August eller September. Grunnen til at Norheimsund er valgt er at det er en fin tur ca 24mil (envei) hvor mye av turen er i naturskjønne omgivelser. I Norheimsund kan vi få omvisning på Kvam Auto som drives av Arvid OveVikør og Oddvin Hekland som vel kan sies å være MB entusiaster. Der repareres / restaureres MB'er av de fleste årganger ' date=' fra A-klassetil Nyttekjøretøy. For øyeblikket står Jan Tjemsland's 170 forrestaurering av karosseri. - Overnatting kan anbefales på Sandven Hotel som er et ærverdig gammelthotell med lange tradisjoner, se: www.sandvenhotel.no. - I Norheimsund ligger også Fartøyvernsenteret som er åpent for besøkendehvor en får en flott omvisning for kr.60.- voksen og kr.30.- barn. Her retaureres det gamle trebåter i alle størrelser og nybygging og deter en av få plasser hvor de ennå "slår" tau ( produserer) på gamle måten.se: http://www.fartoyvern.no/ Er det interesse for en slik tur ( det er ikke bindende påmelding ), takontakt med Erik Vistvik TLF jobb 51554512 / privat 98616111 / e-poste-vistvi@online.no eller Jan Tjemsland TLF jobb 51939318 / privat 51419170 / e-post:jan@norskolje.museum.no[/quote'] Om det blir bra ver bør det legges opp til tur over fjorden til Jondal og opp til Norges 2.største isbre Folgefonna. Bilvei helt til bre-kanten, med skitrekk som er i drift til langt ut i september om sprekkene ikke tar overhånd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Oppdatert info: Tidspunkt for turen er nå fastlagt. Det blir helgen 14-16. okt. Opplegget er overnatting på Strandebarm Hotell Fredag til Lørdag ( Ca 2,5mil sør for Norheimsund ) Pris ca: 2 pers i dobbelrom kr.900,00.tilleggsseng(er) for barn visstnok gratis.inkl. frokost. Hotellet ønskertilbakemelding snarest for de som ønsker overnatting Fredag til Lørdag. Lørdag etter frokost blir det en halvtimes rolig kjøring til Norheimsundhvor vi samles på Kvam Auto ca.kl.11.00 for omvisning av verksted, objekteretc.Arvid Ove ønsker også tilbakemelding om hvor mange som kommer , gjelderbrus etc. til barna.Det blir også vist MB-film på stor-skjerm. Lørdag ettermiddag er meningen å sjekke inn på Sandven Hotell forovernatting Lørdag til Søndag. Her er det høyere pris ,men sandven harogså en spesiell atmosfære og ligger strategisk til. Her må vitilbakemelde snarest da det mye aktivitet på dette hotellet. Vi har fåttpris på kr. 1.380.- for 2 stk i dobbelrom, halv pris pr barn inkl.frokost.Jeg har fått pris på middag til kr 200.- Søndag ca kl.12.00 er det omvisning på Fartøyvernsenteret. Her ønskes detogså tilbakemelding om antall personer. Kr 60.- pr voksen og 30.- pr barn.Barn under 7 år gratis. Her kan det også ordnes lunsj. Bergensavdelingen ringte meg i uken. de var interessert i å være med oss påKvam Auto istedenfor sin egen tur som de hadde planlagt til Jondalen !Jeg informerer Bergensavd. Gi tilbakemelding snarest om hva dere ønsker og snakk med andre som kunnetenkes å være med på turen.Jeg må reservere i neste uke. ER DERE INTERRESERT, MELD TILBAKE SNAREST !!! Regards, Erik VistvikDir.tel. (47) 51554512E-mail: ev@myhre-maritime.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Da er pengene fra nattevaktene på Stjerneløpet i boks, og noe av dette kan vi jo bruke på tur til Norheimsund som tidligere nevnt. Skal vi gå videre med denne planen ? Hva er stemningen for dette? Tidspunkt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Så lenge det passer så er jeg med... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Hørte rykter om dette i helga på MBKNs stjernetreff. Rett&slett kjempeforslag som jeg håper å få med meg to kjappe ytringer - synes midten av oktober er litt for sent på året. Selv om høsten kan være litt lunefull værmessig er det større sjangs for betraktelig bedre vær i slutten av sept i forhold til midten av oktober når trærne slipper bladene. - helgen 14-16 okt er del av vestlandets høstferie (det kan tenkes våre andre halvdeler har andre planer.....) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 He, he Bernt...14-16 oktober var i 2005.... vi har ikke sagt noe om dato.... men ja jeg er enig...bør ikke være senere enn slutten av september.... :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Haha, jeg tolket det også som at datoen i oktober var forslaget for i år Høres artig ut med en tur til Norheimsund, jeg slenger meg på hvis datoen passer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cabcruser Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Er farlig og bygge videre på gamle tråder he he Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Thomas: lag ny tråd..!!.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 he he Frode, den var passe fine ja var ingen bjeller som ringte her hverfall - datoen stemte på en prikk med årets kalender - blir man lurt uten å merke det så er det helt greit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuckyDuck Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Da er pengene fra nattevaktene på Stjerneløpet i boks, og noe av dette kan vi jo bruke på tur til Norheimsund som tidligere nevnt. Skal vi gå videre med denne planen ? Hva er stemningen for dette? Tidspunkt? Som tidligere nevnt, ja...? Snakker vi da om en tur med lignende opplegg som beskrevet i 2005, eller noe helt annet? Føler jeg ikke ble helt informert utifra det innlegget der? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T.Vårlid Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Dette var nytt for meg også, men høres kjekt ut!! Bare pass på så det ikke krasjer med planlagte dugnader i dalen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Honoré Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Thomas: lag ny tråd..!!.. Frode du vet han e liga gnien på trådane så an e på pengane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Honoré Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Vi (MBKN) har ingenting hamret, men har en liten plan om å reise opp til Nhsund i september. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts