MB211 Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 Får ikke betjent vinduer fra førerdør, høyre vinduet får jeg opp fra høyre døra så det er mest sansynlig brudd i en tråd eller dårlig kontakt til selve brytere. Hadde jeg visst hvilken tråd som var til hva og et skjema hadde det nok gjort susen. Noen som kan hjelpe meg med det? Prøvde også å høre etter om det var noe rele som klikka da jeg betjente det vinduet jeg får kjørt men hørte ikke noe, da kunne jeg prøvd å bytta plass på relea for å se om det kunne være det. Ellers så funker regulering av speil fra samme panelet vindusknappane sitter i. Er det mulig å betjene vinduene med fjernkontrollen, funker på mange andre biler..at man eksempelvis holder inne en av knappene eller noe sånt. Prøvde litt forskjellig men ikke noe som har funka foreløpig...kjipt når vindu står nede i detta været. Quote
MB211 Posted December 30, 2015 Author Posted December 30, 2015 Ser ut som jeg må bytte "door control unit" for venstre dør eller bryterpanelet? Quote
MB211 Posted December 30, 2015 Author Posted December 30, 2015 Fant forresten koblingsskjema. Ikke noe rett frem å lese. Innom modul i døra alt sammen ser det ut til. Quote
MB211 Posted January 1, 2016 Author Posted January 1, 2016 Da er feilen rettet. Det sitter et printkort i bryterpanelet som kan åpnes ved å løsne noen torx på undersiden, på kontaktflater mot vindusbrytere har det kommet noe korrosjon. Vasket deretter printkortet med tannkrem+tannbørste. Det så straks mye bedre ut etter endel skrubbing. Forholdsvis ukomplisert og enkel og grei jobb. Pass på at det må være litt kontaktfett på øvrige kontaktflater men ikke på disse, her sitter det små magneter som gjør inngrep og da er det greit det ikke kommer ei hinne med fett imellom. Dessverre ingen innspill på denne tråden fra andre enn meg selv, men uansett greit å oppdatere og komme med løsningen underveis syntes jeg:) Ser for meg at dette er en feil mange kan snuble over, veldig utsatt disse bryterene hvis døra har stått oppe i fuktig vær eller det faller snø/slaps når en åpner døra. -se bilder- Quote
tommern57 Posted January 1, 2016 Posted January 1, 2016 Kanskje du kom over noe ingen har hatt problem med enda? Uansett så er det jo fint du deler erfaringa her, så andre kan trekke nytte av dine erfaringer. Takk for det. Quote
Recommended Posts