Dagis Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Jeg vil tro alle her har et kjært forhold til Mercedesen sin. Edit: Mercedesene sine. Men en gang iblandt kjenner vi kanskje en ekstra glede, ved å kjøre nettopp Mercedes. Det kan være at du har fått ordna en feil, slik at vogna går. Eller går bedre. Det kan være at du i all stillhet, og med stygge glefsende regninger på dashbordet i Mercedes`n, har prøvekjørt andre biler. Forså å komme ihu. Eller som meg ikveld. Jeg har latt min 88" 230CE stå et par uker. Gikk fri for sigaretter i kveld, og kjørte innover smale svingede bygdeveier mot kommunesentrum. Litt fordi jeg ville ha siggs, kanskje litt mer fordi jeg ville kjøre tur i Merca. La meg legge til at denne w124-230 har mye kjappere respons og aks, enn andre 230 jeg har kjørt. Kanskje pga full gjennomgang av motor og nye dyser. Føret var tørt og fint, tørr snø over hele veien. På vei inn i første renommerte utforkjøringssving, slapp jeg gassen og lot bilen gå litt for langt frem slik at jeg kunne slenge hekken ut bare ved å ratte litt brått. Hekken løsna litt-jeg gav mer gass-hekken løsna mer. Gassa og ratta gjennom svingen, og hadde det gøy. Og det er en av årsakene til at jeg liker denne bilen så godt. På strekninger kunne jeg ligge i 60km/t i tredje gir, straks jeg gav fot så veivet Coupe`n med hekken sin, rolig og lett å manøvrere som ei litt brisen snelle som vet hun har ei fin rompe. På litt høyt turtall bortover snøen. Og når jeg parkerte Mercedes`n vel hjemme, så var jeg ekstra glad i den. Nesten som en veninne av meg sa en gang, når jeg hadde spillt kortene rett :..æ bli så varm inni mæ når du snakke sånn.." :heart: :heart: Quote
FredrikE300D Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Idag var jeg på tur til Sverige, nyttårsfeiringa går av stabelen om to dager og innkjøp måtte gjøres. Av de jeg kjenner og omgås, så er det nok jeg som har den eldste bilen. Vi snakker om en S124 E300 Diesel. Vi var fire stykk og for å få med oss alt pluss fire mann, så var eneste løsning å kjøre Benzen Nå var det motorveikjøring idag, men å peise på i 130-140 med fullastet bil med varer fra "systemet" og maximat, samt kamerater, så var det en god følelse at det var nettopp Mercedesen som fikk være skyssen tross alder osv. Mercedesen min har nok aldri bydd på ren kjøreglede, men heller en slags blanding, særlig når man har skrudd på den en del timer i årenes løp og bilen etter nå 515'km går som en drøm enda Eierglede og glede langs veien tenker jeg vi sier. Quote
Dagis Posted December 29, 2015 Author Posted December 29, 2015 Veldig fint innlegg! Nettopp sånne anekdoter fra hverdagen var det jeg tenkte på. Godt nytt år til deg og dine. Og til gamle Mercen. Quote
Marevan Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 Etter en periode i garasjen, måtte jeg ta ut S124n i tjeneste ca 3uker mens 211n ventet på ny vacumpumpe. Jeg har nytt hvert sekund, men i dag kunne jeg ta ut 211n igjen. Det som er artig er at jeg syntes det var så godt å kjøre 124n, men i dag var det like ålreit å komme tilbake til 211. Moro at det er bedre å kjøre den andre bilen, samme hvilken man kommer fra. Quote
steglan Posted December 31, 2015 Posted December 31, 2015 Jeg vil tro alle her har et kjært forhold til Mercedesen sin. Edit: Mercedesene sine. Men en gang iblandt kjenner vi kanskje en ekstra glede, ved å kjøre nettopp Mercedes. Det kan være at du har fått ordna en feil, slik at vogna går. Eller går bedre. Det kan være at du i all stillhet, og med stygge glefsende regninger på dashbordet i Mercedes`n, har prøvekjørt andre biler. Forså å komme ihu. Eller som meg ikveld. Jeg har latt min 88" 230CE stå et par uker. Gikk fri for sigaretter i kveld, og kjørte innover smale svingede bygdeveier mot kommunesentrum. Litt fordi jeg ville ha siggs, kanskje litt mer fordi jeg ville kjøre tur i Merca. La meg legge til at denne w124-230 har mye kjappere respons og aks, enn andre 230 jeg har kjørt. Kanskje pga full gjennomgang av motor og nye dyser. Føret var tørt og fint, tørr snø over hele veien. På vei inn i første renommerte utforkjøringssving, slapp jeg gassen og lot bilen gå litt for langt frem slik at jeg kunne slenge hekken ut bare ved å ratte litt brått. Hekken løsna litt-jeg gav mer gass-hekken løsna mer. Gassa og ratta gjennom svingen, og hadde det gøy. Og det er en av årsakene til at jeg liker denne bilen så godt. På strekninger kunne jeg ligge i 60km/t i tredje gir, straks jeg gav fot så veivet Coupe`n med hekken sin, rolig og lett å manøvrere som ei litt brisen snelle som vet hun har ei fin rompe. På litt høyt turtall bortover snøen. Og når jeg parkerte Mercedes`n vel hjemme, så var jeg ekstra glad i den. Nesten som en veninne av meg sa en gang, når jeg hadde spillt kortene rett :..æ bli så varm inni mæ når du snakke sånn.." :heart: :heart: Hvor er ''LIKE'' knappen??? :shock: Quote
Eirik Tømmerås Posted December 31, 2015 Posted December 31, 2015 Kjører for tiden 1988 - 190E da 211´n er langtidssykemeldt, og det føles veldig bra Quote
Olaf Posted January 2, 2016 Posted January 2, 2016 Jeg synes dette er fine ord, Dagis, treffer rett i sjela! Med vennlig nyttårshilsen, Olaf Quote
Dagis Posted January 3, 2016 Author Posted January 3, 2016 :bounce: Ut og kjøre mere!! Ut og kjøre mere!! Quote
Gujoni Posted January 4, 2016 Posted January 4, 2016 Det er alltid en glede å kjøre E-klassen og nå i romhjula satte jeg spesielt pris på den gode plassen i bagasjerommet ettersom jeg skulle ha med 2 traller med kjøkkenskap fra IKEA til hytta. Helt utrolig hva man får plass til med seteryggene slått ned og hundeburet tatt ut :D Quote
FredrikE300D Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Ja, de svelger mye! Hadde selv et helt komplett IKEA kjøkken godt planlagt og stablet baki min 124. Benkeplata var så lang at den gikk på taket. Alle hvitevarer på tilhenger. Lasteventilen skrek da alt var på plass! Ordentlig kos! En annen gang jeg ble meget fornøyd med 124n var en annen tur på IKEA. Hadde kjøpt møbler til et helt rom jeg pusset opp. Etter å ha lesset på alt, står det to menn med en Suzuki Swift og har rett og slett storhandlet. De fikk faktisk ikke med seg noe av det som ikke var pakket i bæreposer. Med stativ på taket, tilhenger og en mengde plass så tilbydde jeg meg å kjøre stæsjet deres hjem Det var en bra dag Quote
Hans Kåre Isdal Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Sist sommer var det campingferie med 4 pers. takboks var fult av camping møbler og litt kjøkken utstyr. I bilen var det 6 store plast korger med kler. mat pc....sykkelutstyr.div. så 2 største krogene med meir kjøkken utstyr. og mat. oppå der igjen var det mjuke ting som puter og lette ting. det var heilt fult. å til å med i eine baksetet. sykklane var bakki i campingvogna. ettersommeren var det tilbake heim. men utan camp.v-men resten var i bilen. Sviger far lurt på korleis eg skulle få alt med....Han blei imponert. OG sidan det er plass til å pakke smart. så tok det meg 2 min får å få tak i innerste kasse og 2 min å få det i bilen igjen,. Merka det ikkje på bilen heller. Quote
Guest SPErik Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Når naboen står med hodet under panseret på sin nyere toyota i -19 grader klokka 0700 pga startproblemer, og jeg kjører avgårde i min ´84 w123 som starter på et blunk. Jeg smilte, men ikke så naboen så det. Quote
Marevan Posted January 24, 2016 Posted January 24, 2016 Jeg ble så glad da S124n med m104 startet på første forsøk etter å ha stått rolig i 3uker. W211 ble syk og måtte tas ut av tjenesten en liten periode. Quote
Olaf Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Jeg kjøpte den sølvfargede 230TE'en i januar 2014, og så ble bilen stående ute i 17 måneder til juli 2015, da jeg hentet den til Oslo. Jeg hadde med et nyladet batteri, vred på nøkkelen til jeg hørte at bensinpumpa startet, også dro jeg motoren snaue 2 omdreininger på starteren før den startet og gikk helt normalt som om den bare hadde stått over natten. Da var kompisen min imponert! (stakkars, han kjører BMW...) Jeg hadde ikke rørt en eneste ting på bilen, så jeg var jo faktisk litt imponert sjøl også. Den bilen er så herlig og en fryd å kjøre, og jeg er veldig heldig som har biler som er så lette å bli glad i! Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Dagis Posted January 25, 2016 Author Posted January 25, 2016 ..Den bilen er så herlig og en fryd å kjøre, og jeg er veldig heldig som har biler som er så lette å bli glad i! Med vennlig hilsen, Olaf Det er du! Quote
Dagis Posted January 25, 2016 Author Posted January 25, 2016 Når naboen står med hodet under panseret på sin nyere toyota i -19 grader klokka 0700 pga startproblemer, og jeg kjører avgårde i min ´84 w123 som starter på et blunk. Jeg smilte, men ikke så naboen så det. Neste gang ruller du ned vinduet og spør-med ditt mest troskyldige blikk: "Starter ikke?Nei?...uffda..jaja..nei,får komme meg på jobb.Hadet-hadet." Quote
Guest SPErik Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Når naboen står med hodet under panseret på sin nyere toyota i -19 grader klokka 0700 pga startproblemer, og jeg kjører avgårde i min ´84 w123 som starter på et blunk. Jeg smilte, men ikke så naboen så det. Neste gang ruller du ned vinduet og spør-med ditt mest troskyldige blikk: "Starter ikke?Nei?...uffda..jaja..nei,får komme meg på jobb.Hadet-hadet." vurderte å by på skyss, han hjalp meg å dytte i gang en gang jeg ikke fikk start. Det var på den tiden jeg kjørte Toyota selv faktisk, hehe, er ikke kødd engang. Quote
Dagis Posted January 27, 2016 Author Posted January 27, 2016 Okej..ja da skal man være hyggelig. Er det diesel-Toyota dere strever/har strevd med? Quote
Recommended Posts