Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei Har en w124 som blir veldig varmt på tomgang og kø kjøring opp I 100 grader før viften slår inn og senker tempen. Har hørt at viss jeg bytter en temperatur sensor på motoren så vil den ikke være så varm mere håper på svar

Posted

Jeg vet ikke om det er det samme problemet jeg hadde på en W123 med M102 motor, men antar det! Du kan jo evt. ha masse skit i kjølevannet, men det ser du lett ved å skru av radiatorlokket.

Ta av kontakten på tempføleren, og ta den fra hverandre, det er lettere enn det høres ut, en liten skrutrekker fikser det. Så skrubber du innmaten ren med avfettingsvæske, klemmer sammen kontakhylsen litt - den er splittet - og setter den sammen igjen. Gjør tilsvarende ren den kontakten den skal ned på, og bruk litt fint sandpapir eller lignende for sikkerhets skyld for å fjerne gammel fastbrente oljerester. Monter, la motoren gå varm på tomgang medåpent panser, hør at vifta starter med et klikk når du kommer litt opp i temperatur; alt i orden igjen!  :D

 

Med vennlig hilsen, Olaf

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...