Mats96 Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Hei Har en w124 som blir veldig varmt på tomgang og kø kjøring opp I 100 grader før viften slår inn og senker tempen. Har hørt at viss jeg bytter en temperatur sensor på motoren så vil den ikke være så varm mere håper på svar Quote
Olaf Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Jeg vet ikke om det er det samme problemet jeg hadde på en W123 med M102 motor, men antar det! Du kan jo evt. ha masse skit i kjølevannet, men det ser du lett ved å skru av radiatorlokket. Ta av kontakten på tempføleren, og ta den fra hverandre, det er lettere enn det høres ut, en liten skrutrekker fikser det. Så skrubber du innmaten ren med avfettingsvæske, klemmer sammen kontakhylsen litt - den er splittet - og setter den sammen igjen. Gjør tilsvarende ren den kontakten den skal ned på, og bruk litt fint sandpapir eller lignende for sikkerhets skyld for å fjerne gammel fastbrente oljerester. Monter, la motoren gå varm på tomgang medåpent panser, hør at vifta starter med et klikk når du kommer litt opp i temperatur; alt i orden igjen! Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Eirik Tømmerås Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 Høres ikke ut som at du har et problem da vifta skal slå inn ved 102°C. Quote
Recommended Posts