Lars U. Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Da ser det ut som Mercedes-Benz skifter navn (modellbetegnelse) på enkelte modeller nok en gang. Først ut er Mercedes-Benz C450 AMG Sport som fra 2016 blir Mercedes-AMG C43, slik nylig lanserte Mercedes-AMG SLC 43 er toppmotoriseringen (SLC43 erstatter SLK 55 som hadde V8) AMG 43 er en V6 Biturbo som yter 367 HK . Litt merkelig at AMG 45 som finnes A45, CLA45 , GLA45 og er en teknisk mindre motor med 2,0 liter rekkefirer mens AMG 43 er en 3,0 liter V6 biturbo som yter 367 HK AMG 43 ser ut til å erstatte 450 AMG Sport som er i GLE og kommer også da som GLC og GLC Coupe AMG 43 Da er det ikke sikkert vi får se V8 i GLC og GLC Coupe men at AMG 43 blir største motor. C Klasse Coupe er allerede lansert med 4,0 L V8 og 510 HK og det skjer vel også med Cabriolet modellen, som kommer både som C43, C63 og C63S Bonus om Coupe og Cab også kommer med 4MATIC i kombo med C43 Quote
Lars U. Posted December 29, 2015 Author Posted December 29, 2015 Det kan se ut som navneskiftet kommer samtidig som 2017 modellene, men E43 kommer som innstegsversjon i 213 karosseriet Quote
Lars U. Posted January 14, 2016 Author Posted January 14, 2016 her er litt mer om navneskiftet http://www.motorauthority.com/news/1101878_amg-sport-models-to-become-proper-mercedes-amgs-report Quote
KennethJ Posted January 14, 2016 Posted January 14, 2016 Litt merkelig at AMG 45 som finnes A45, CLA45 , GLA45 og er en teknisk mindre motor med 2,0 liter rekkefirer mens AMG 43 er en 3,0 liter V6 biturbo som yter 367 HK Med mindre de tenker på prestanda som målestokk for hva de kaller den? Eller at AMG 45 på 2 liter plutselig kommer i en utgave med mer effekt som 2017-modell? Quote
Lars U. Posted January 14, 2016 Author Posted January 14, 2016 Mercedes-AMG A45 (og CLA 45 og GLA 45 )har vel 381 HK ved siste opptelling A45 er 2 liter R4 , men 43 motoren er 3,0 liter V6 Nå er det blitt Mercedes-AMG over hele linja der det tidligere var AMG sport Der de "riktige" AMG motorer er bygd etter prinsippet en mann - en motor med signaturplakett, blir de nye Mercedes-AMG SLC 43, C43, og GLE 43 og E43 bygd etter vanlig Mercedes-Benz prinsipp, men med mye teknikk fra de større AMG utgavene. Men for kundene er det vel unektelig coolere å kjøre Mercedes-AMG C43 enn Mercedes-Benz C450 AMG Sport Quote
ClasT Posted January 15, 2016 Posted January 15, 2016 Tyner Amg-Mercedes "navnet" litt vel mye nå ja... Quote
Steinar Posted January 15, 2016 Posted January 15, 2016 Tyner Amg-Mercedes "navnet" litt vel mye nå ja... Mye bråk og spetakkel på AMG Private lounge forumet ang dette, ser jeg..! Quote
ClasT Posted January 17, 2016 Posted January 17, 2016 Ja..veldig mange som er enige med meg der inne ja En C450 Sport er jo ikke en AMG..enkelt og greit Quote
Lars U. Posted January 17, 2016 Author Posted January 17, 2016 Ja..veldig mange som er enige med meg der inne ja En C450 Sport er jo ikke en AMG..enkelt og greit Det er det vel Daimler AG som bestemmer , hva som skal være AMG ! BTW hvor går grensen på feks A45 og C43 ? De har for det meste deler som ikke produserers av AMG, men som produseres og monteres på respektive fabrikker feks CLA 45 AMG produseres vel i Ungarn og motoren produserers i Rastatt utenfor Stuttgart. En C63 AMG bygges som kjent ikke i Affalterbach , men i Sindelfingen (sedan) eller Bremen (Stasjonsvogn) Likeledes SLC 43 AMG bygges i Bremen. Samme med E63, den bygges i Sindelfingen. Jeg tror til og med Mercedes-AMG GT bygges i Sindelfingen. Jeg synes det er bra at de også leverer mindre motorer/andre varianter fordi de styrker merkeveren AMG Skal de overleve må de drive med produktutvikling Mange som sa det samme når Porsche begynte med Cayenne og Macan, det er da ingen Porsche, men Porsche bygger over 200.000 biler i året (2015) og nesten halvparten er Macan og ikke mange år tilbake, de var like store som SAAB med ca 50.000 biler i året. Quote
ClasT Posted January 18, 2016 Posted January 18, 2016 Porsche er ikke like spesielt idag som for 30år siden Lars...da snudde alle seg med wow faktor etter en Porsche 911. Og så lenge 99% av alle Cayenner og Macan'er kjører rundt med Wv/Audi diesel motor så blir dette lite spennende etterhvert... Helt riktig at det er Daimler som bestemmer hva som er hva...men mottoet "One Man, One engine" - holder jo ikke lenger..når SLC 43 får en lik motor som C450 sport. Quote
Lars U. Posted January 18, 2016 Author Posted January 18, 2016 Enig med deg ClasT at ikke Porsche har noen wow faktor , men det er jo masse markedet bilfabrikker lever av. Wow faktoren kommer fra det lille miljøet som er eksperter på Porsche eller Mercedes-Benz om du har den riktige modellen. De kan ikke leve av å bare selge supersportsbiler fordi det er så mange andre faktorer om spiller inn. Jeg tenker ikke bare på det norske markedet . AMG med V8 og V12 er for spesielt interesserte (mest pga økonomien i husholdningen) og det er faktisk ikke bare norske avgifter som gjør dem uoppnåelig for folk flest , benisnforbruk , men også miljøavgifter og forsikringer. og fordi lønnsinntekten strekker ofte ikke til med sportbiler i andre land heller. Jeg tror Mercedes-Benz /Daimler AG gjør endel riktig fordi de lager biler som flere kan kjøpe se på feks A-klassen og alle derivater av denne CLA/GLA og B-klassen. Her på forumet kan man vel telle på en hånd de som er i stand til å kjøpe en ny AMG med V8 eller V12. men det jeg mener er riktig er å selge bilen slik de gir mest opplevelse for kunden. En SLC 43 E43 eller C43 er nok langt forbi 3-4 års gamle "originale" AMG biler i både prestasjoner både effekt og kjøreegenskaper. og at de ikke har "One Man, One engine" tror jeg ikke betyr noe for den gemene hop har aldri hørt om at dette gjelder hverken tyske eller italienske sportsbiler. Folk liker jo å drømme om biler og ikler seg t-shirts, capser og jakker med AMG selv om de knapt har en senterkopp fra AMG på bilen sin. Synes tiltaket er flott og har feks en formening at feks C43 er "Mer" AMG enn A45 fordi C43 har flere komponenter fra C63 som hjuloppheng bedre bremser og interiør detaljer enn A45 AMG som er mye dårligere utført på Et annet problem er at noen har Mercedes-Benz A45 AMG og noen har Mercedes-AMG A45 og det samme med Mercedes-Benz C450 AMG Sport og nå Mercedes-AMG C43 Quote
KennethJ Posted January 18, 2016 Posted January 18, 2016 Her på forumet kan man vel telle på en hånd de som er i stand til å kjøpe en ny AMG med V8 eller V12. Her tror jeg nok du tar feil, men det er trolig såpass få her inne som er villig til å prioritere bil såpass høyt. Det er forskjell på evne og vilje.. Å bo i en billigere bolig, selge hytta, bruke mindre penger på annet tull osv er ting som kan gi en økonomisk evne til å bruke en drøy million ekstra på bil. Quote
Lars U. Posted January 18, 2016 Author Posted January 18, 2016 Ja jeg er enig, jeg tok vist feil Det jeg mente var at det sannsynligvis kan telles på en hånd, de som på dette forumet tar seg råd til å kjøpe en ny AMG med V8 eller V12 Og jeg mener jeg det er riktig vei å gå av Daimler AG og senke terskelen for å komme inn i AMG verden med det som nå skjer: http://www.aftonbladet.se/bil/article22109557.ab Quote
Lars U. Posted January 25, 2016 Author Posted January 25, 2016 Mercedes-AMG E43 kommer med 401 HK og 4MATIC (W213) , når den lanseres til høsten Da kommer sikkert også C klasse med samme effekt Tror det kan bli coolt med Mercedes-AMG C43 cab med 4 MATIC og 401 HK Da snakker vi om fin helårsbil . Quote
ClasT Posted January 25, 2016 Posted January 25, 2016 Tror det kan bli coolt med Mercedes-AMG C43 cab med 4 MATIC og 401 HK Da snakker vi om fin helårsbil . Ikke dum den nei... når man får 4-matic Quote
Lars U. Posted February 24, 2016 Author Posted February 24, 2016 Da dukket ihvertfall Mercedes-AMG C43 4MATIC coupe opp i prislistene . om enn med bare 367 HK , men det lover godt for C-Klasse cabriolet når bilmessen i Geneve åpner om kort tid. Da den mest sannsynlig også får samme motorisering og driverk som Coupe. Men det ryktes at denne V6'en kommer med 401 HK i løpet av kort tid, sikkert ved neste revisjon som er 2017 modeller. Quote
ClasT Posted February 24, 2016 Posted February 24, 2016 Da dukket ihvertfall Mercedes-AMG C43 4MATIC coupe opp i prislistene . om enn med bare 367 HK , men det lover godt for C-Klasse cabriolet når bilmessen i Geneve åpner om kort tid. Da den mest sannsynlig også får samme motorisering og driverk som Coupe. Men det ryktes at denne V6'en kommer med 401 HK i løpet av kort tid, sikkert ved neste revisjon som er 2017 modeller. Litt kjiipt for de som nettopp fått levert sin w/s205 450 Sport nå da...hvis 2017mod kommer som C43 Quote
Lars U. Posted February 29, 2016 Author Posted February 29, 2016 Idag kom jammen C43 Cabriolet 4MATIC også Den kom forresten også i 200, 400 bensin og 220 Diesel alle med 4MATIC 250D, 180, 300 er bare bakhjulstrekk Utrolig flott bil med mange motoralterntiver, kommer sikkert som C63 og C63 S etterhvert Quote
Lars U. Posted March 18, 2016 Author Posted March 18, 2016 Da var både GLC 43 AMG og E 43 AMG også lansert men merkelig at bare E43 kommer med 401 HK , med større turboladere men begge har 9 trinns automat Da kommer nok C 450 AMG Sport også med 9 trinns kasse når den bytter navn til C43 i stasjonsvogn og sedanutgave. Det ryktes at alle 43 motorene kommer med 401 HK etterhvert. GLC er faktisk er meget flott bil, men det ryktes at den kommer som V8 med GLC 63 og GLC 63 s samt at GLC coupe dukker opp på bilmessen i New York i April Også CLA 45 AMG kommer med oppgraderinger et knapt år etter lansering, Mye flotte biler som dukker opp fra Mercedes i tiden som kommer Quote
ClasT Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 Mercedes er virkelig på hugget om dagen. Helt rått! GLC 63 S Coupe, blir nok tøff Quote
Lars U. Posted March 18, 2016 Author Posted March 18, 2016 Ja de pøser virkelig på med bra design og flotte motorkombinasjoner. GLC har iflg forhandlere inntil 18 måneders leveringstid hva blir leveringstiden på GLC 43 da ? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 18, 2016 Posted March 18, 2016 Hvor var den siden hvor alle dem nye betegnelsene sto? Quote
Lars U. Posted March 23, 2016 Author Posted March 23, 2016 GLC Coupe denne kommer også som Mercedes-AMG GLC 43 også, selv om den ikke er vist offentlig ennå Jeg synes personlig at GLC er penere og kanskje mindre "kaxig" som svenskene sier. Quote
ClasT Posted March 23, 2016 Posted March 23, 2016 Ja..GLC'n er utrolig vellykket design...så vellykket at de operer med 1-års ventetid Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.