Hans Kåre Isdal Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Har hatt bilen sidan ferbruar. No er det skifta batteri i denne då eg henta den. då den hadde stått i 2 år inne i butikk. No er batteriet dåligt og starter litt tungt på -2. Så har eg høyrt at biler med masse utstyr lekker strøm når den står. MEN, det ser ut til at eit standar batteri er ikkje bra då det skal stå eit agm batteri med 95 amp. (dyyrt batteri) Er det andre som har opplevd det samme?. Quote
OlaNormann Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Nyere biler tapper mer lengre enn eldre biler. De skal ikke tappe noe mer enn de eldre etter de har stått en time. Kom en bil med AGM batteri skal den ha det alltid. De kan fungere med vanlig, men det er Alltid en grunn til at de kom med det når de var nye. Løst mange problemer med å sette i AGM batteri igjen. Særlig BMW er kresne på det. Quote
Marevan Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Hvordan vet man om det var agm standard? Står det i epc? Quote
Hans Kåre Isdal Posted December 29, 2015 Author Posted December 29, 2015 det er det som er i batteri lista i sønnak. i allefall. og alle andre bilrekvesita butikker der ein legger inn reg, nr på bilen. Quote
KennethJ Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Har ikke alle 211 AGM-batteri som standard da? Det var ikke så himla dyrt da jeg byttet i min, jeg har stort batteri (95 Ah) og mener å huske at prisen var til å leve med. Jeg byttet det lille foran samtidig, der er det ikke AGM-batteri men et lukket blybatteri av typen som stort sett brukes i MC. Jeg husker ikke hva jeg betalte i farta, men mener altså å huske at prisen var overkommelig. Men klart, det er betydelig dyrere enn et kjipt blybatteri. Husk at listeprisen for batterier er noe ingen betaler, det er rabatter å hente her.. Quote
Recommended Posts