Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei har en e230, w124 91mod. Denne bilen bruker sinnsykt mye vann. Har byttet topppakkningen for kanskje et år siden. På ca en uke kan jeg fylle på rundt 0,7 liter. Når jeg trykktestet systemet så renner det dråper rundt det jeg tror er hydralikkpumpa? Rett over kjøleviften. Hva tror dere? Er dette nok til å bruke 0,7 liter på en uke? Vi snakker ikke en dråpe om gangen men nærmere 5-10 dråper i sekundet. Kan toppen ha gått? Er det noen andre vanlige steder det kan lekke vann? Bilen går aldri over 80 grader om den ikke står stille i kanskje 5-10 min nå som det er vinter.

Posted

på 230E så sitter hydraulikpumpa på kammen.

mellom den og vannpumpa har du termostathuset.

Er vannpumpa slitt så lekker det vann i dreneringshullet under den.

Ellers så er det ikke umulig at slanger eller slangeklemmer kan ha blitt noe def.slik at det har oppstått lekasje.

Posted

I tillegg til alle lekasjer virker det som etter mange timer med googling, at vannet kommer inn i oljekjøleren, sjekket oljen på bilen og den er helt fin, men girkasse oljeen ser helt lys ut som vann... Mener at girkasseoljen kjøles gjennom radiatoren? Men finnes det en oljekjøler for motoroljen også? Var et tynt svart lag med olje i kjølevæsken før jeg byttet toppen, nå tror jeg at toppen aldri har gått da det virker som om vnnet blandes med oljen et annet sted da det ikke er sprekk i blokka og at jeg har byttet toppen... Noen som vet?

Posted

det er en kjent sak at kjøleregisteret til automatkassene irrer istykker slik at det kommer kjølevann i olja til girkassa.

Hender ofte med girkassehavari.

Da er det ikke noen sammenheng med din lekasje foran på motoren.