Jump to content

Recommended Posts

Posted

I dag fikk jeg feilmeldingen El. Power Control Visit Workshop og radiatorviften går for full speed hele tiden. Det er en 2000 mod s210 220cdi, noen som vet hva dette kan være for noe tull?

Posted

Hvilken sensor kan det være? Vifta går for fullt uansett om bilen er kald eller varm. Vet at batteriet ikke er det beste akkurat nå, det kan vel ikke være det som gjør tull?

Posted

Var nå ute og kjørte litt og bilen er dau i tillegg, ingen pådrag når jeg trykker inn gassen. Den øker sakte opp. Radiatorviften går enda for fullt, er det noen som har vært bortig dette?

Posted

Hadde akkurat samme feil på min bil nylig. Var en sensor/varmeelement som sitter på slangen inn til luftfilter som var kortsluttet. Fant feilen ved at det var en sikring i boksen til venstre ved torpedoveggen i motorrom som var røket. Ville startet med å sjekke disse sikringene. Husker ikke helt hvilken det var hos meg i farta, men verdt å sjekke. Denne sensoren er enkel å bytte og koster et par hundre hos BOS.

Posted

Heisann og takk for svar, nå har jeg sjekket alle sikringer både under panser ved torpedovegg og siden av dashbordet å under sete bak men ingen sikringer er røket. Gikk vifta di også for fullt Kjetil? Her går vifta for fullt bare jeg vrir om tenningen uten å starte bilen. Pluss bilen er i en slags nødmodus (får ikke turtall). PS: du kunne vel ikke ha tatt et bilde av den sensoren :).

Posted

Vifta gikk max med tenning på,motor i nødmodus og samme feilmelding i display som du har. Får ikke tatt bildet dessverre, men du ser en tynn ledning går inn på en kontakt ved en av slangene som ser ut til at går til luftfilterområdet på venstre side av motor. Du har sjekket riktig boks? Den til venstre i motorrom?

Posted

Heisann jeg har sjekket sikringene i den svarte boksen ved torpedoveggen(siden til føreren), der var alle sikringer i orden. Er det denne føleren du mener? Legger med bilde. bevi2p.jpg

Posted

Er den ja. Prøv å rengjør kontakten, hvis ikke det hjelper koster ikke denne eventuelt mange kronene hos forhandler. Viftekontrollenheten og temp. sensorer trigger også vifta hvis disse feiler. Dog usikker på om motor går i nød. Kontrollenheten til vifta sitter forøvrig under/bak frontfanger rett bak grøftelys høyre side.

Posted

Heisann jeg ville bare tilbakemelde at jeg fant en sikring i den ecu boksen som var dårlig, den så ikke sprengt ut i det hele tatt. Byttet ut en 7,5 amp med en ny og alt ble i orden :).  Det ble en veldig billig fiks for meg denne gangen hehe. Takker for all hjelp.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...