jlkmk Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 I dag fikk jeg feilmeldingen El. Power Control Visit Workshop og radiatorviften går for full speed hele tiden. Det er en 2000 mod s210 220cdi, noen som vet hva dette kan være for noe tull? Quote
Raski Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Kan høres ut som styringsenhet/sensor har takket for seg. Det beste er og ta en diagnose og da ta det der fra Quote
jlkmk Posted December 28, 2015 Author Posted December 28, 2015 Hvilken sensor kan det være? Vifta går for fullt uansett om bilen er kald eller varm. Vet at batteriet ikke er det beste akkurat nå, det kan vel ikke være det som gjør tull? Quote
jlkmk Posted December 28, 2015 Author Posted December 28, 2015 Var nå ute og kjørte litt og bilen er dau i tillegg, ingen pådrag når jeg trykker inn gassen. Den øker sakte opp. Radiatorviften går enda for fullt, er det noen som har vært bortig dette? Quote
Kjetil A Pedersen Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Hadde akkurat samme feil på min bil nylig. Var en sensor/varmeelement som sitter på slangen inn til luftfilter som var kortsluttet. Fant feilen ved at det var en sikring i boksen til venstre ved torpedoveggen i motorrom som var røket. Ville startet med å sjekke disse sikringene. Husker ikke helt hvilken det var hos meg i farta, men verdt å sjekke. Denne sensoren er enkel å bytte og koster et par hundre hos BOS. Quote
jlkmk Posted December 29, 2015 Author Posted December 29, 2015 Heisann og takk for svar, nå har jeg sjekket alle sikringer både under panser ved torpedovegg og siden av dashbordet å under sete bak men ingen sikringer er røket. Gikk vifta di også for fullt Kjetil? Her går vifta for fullt bare jeg vrir om tenningen uten å starte bilen. Pluss bilen er i en slags nødmodus (får ikke turtall). PS: du kunne vel ikke ha tatt et bilde av den sensoren . Quote
Kjetil A Pedersen Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Vifta gikk max med tenning på,motor i nødmodus og samme feilmelding i display som du har. Får ikke tatt bildet dessverre, men du ser en tynn ledning går inn på en kontakt ved en av slangene som ser ut til at går til luftfilterområdet på venstre side av motor. Du har sjekket riktig boks? Den til venstre i motorrom? Quote
jlkmk Posted December 29, 2015 Author Posted December 29, 2015 Heisann jeg har sjekket sikringene i den svarte boksen ved torpedoveggen(siden til føreren), der var alle sikringer i orden. Er det denne føleren du mener? Legger med bilde. Quote
Kjetil A Pedersen Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Er den ja. Prøv å rengjør kontakten, hvis ikke det hjelper koster ikke denne eventuelt mange kronene hos forhandler. Viftekontrollenheten og temp. sensorer trigger også vifta hvis disse feiler. Dog usikker på om motor går i nød. Kontrollenheten til vifta sitter forøvrig under/bak frontfanger rett bak grøftelys høyre side. Quote
jlkmk Posted December 29, 2015 Author Posted December 29, 2015 Takker for all hjelp, jeg skal bytte den i morgen og se. Kommer med tilbakemelding om hvordan det gikk Quote
jlkmk Posted January 5, 2016 Author Posted January 5, 2016 Heisann jeg ville bare tilbakemelde at jeg fant en sikring i den ecu boksen som var dårlig, den så ikke sprengt ut i det hele tatt. Byttet ut en 7,5 amp med en ny og alt ble i orden . Det ble en veldig billig fiks for meg denne gangen hehe. Takker for all hjelp. Quote
Eirik Tømmerås Posted January 6, 2016 Posted January 6, 2016 Bestandig veldig bra når ting løser seg på den billige måten Quote
jlkmk Posted January 6, 2016 Author Posted January 6, 2016 Billig fiks er alltid greit hehe, men tror den har kostet meg hele sjela i bannskap før jeg fant feilen Quote
Recommended Posts