Glenn170sv Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Hei Kjørte tur i går, så kom d et lite rykk i bilen. Deretter kom det gule abs lyset på i dashbordet. I tilegg står det at ABS og ESP ikke fungerer og at jeg må ta kontakt med et verksted. Noen som kjenner til dette problemet? hilsen Glenn Quote
slappfisk Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Sannsynligvis en "ABS ring" på en av drivakslingene. Har nettopp fått skiftet på min s211 på høyre side, fikk skiftet på venstre side for ca 1 1/2 år siden. Ringen koster bare ett par hundrelapper tror jeg, og så ett par timers jobb på verksted. Quote
KennethJ Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 ABS-ring bak er mest sannsynlig ja. Men for å vite hvor feilen er må du få tatt en diagnose, det kan også være andre ting som eksempelvis styrevinkelsensor (den var det da jeg hadde feilen) Quote
Glenn170sv Posted December 28, 2015 Author Posted December 28, 2015 lot bilen stå et par timer i varmgarasje for å tine seg litt opp, fikk fjernet en del tettpakket sne i fra hjulbuer og andre plasser etter kolonnekjøring over finnmaksvidda. hadde pakket seg godt. kjørte noen meter og lyset forsvant og alt ble som før. merkelig.. Quote
Eirik Tømmerås Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 lot bilen stå et par timer i varmgarasje for å tine seg litt opp, fikk fjernet en del tettpakket sne i fra hjulbuer og andre plasser etter kolonnekjøring over finnmaksvidda. hadde pakket seg godt. kjørte noen meter og lyset forsvant og alt ble som før. merkelig.. Ikke veldig merkelig da det er åpent inn mot ABS-ringen så det har sikkert lagt seg is der. Quote
lowman Posted January 2, 2016 Posted January 2, 2016 også kjent feil om det er feil på styrevinkel sensor...kan være ledningsnett fra sensor og ned langs rattstammen....her vil det ..eller kan det med tia oppstå brudd pga at ledningene strekkes etter hvert som rattet dras inn og ut i lengderetning for justering. men du bør som nevnt tidligere her få tatt en diagnose før man sier noe som helst.Det kan være mange grunner for at ABS ESP begynner å lyse.. Quote
Svenn røtnes jordgrav Posted December 9, 2020 Posted December 9, 2020 Hei, abs lampe begynnte å lyse når jg starta bilen i sta, og speedometeret slutta å virke, så ble den tung på rattet? Va kan detta være tru? Dette er en merca w211 e220 cdi Quote
Oddcls Posted January 4, 2021 Posted January 4, 2021 Sannsynligvis ABS ring,hadde samme problem på min Quote
Hans Kåre Isdal Posted January 4, 2021 Posted January 4, 2021 følg litt med det. då den er litt av og på rett før den ryker..ps bytt begge bak om det er det. hos meg gjekk den andre rett etter den fyrste. Quote
Oddcls Posted January 22, 2021 Posted January 22, 2021 On 4.1.2021 at 21.26, Hans Kåre Isdal said: følg litt med det. då den er litt av og på rett før den ryker..ps bytt begge bak om det er det. hos meg gjekk den andre rett etter den fyrste. Samme på min,kun få måneder mellom Quote
Recommended Posts