Jump to content

Stjerne og 'nisselua' er stjelt....

Recommended Posts

Posted

Ikke så koselig at etter jula skal gjør bilen klar for å komme på jobb og ser at noen hadde lyst på nisselua som vi pleier å pynte stjerna med...

De hadde ikke klart å ta bort nisselua fordi den satt fast på stjerna med sikkerhets nål, så de tok like godt stjerna også!

Men siden de var vist irriterte på at den ikke løsnet lett og fort for deres favør, så skrapet de panseret like godt med bunnen av stjerna...

Saken ble selvfølgelig anmeld både til politiet og avisen.

Håper ingen av oss her vil oppleve det

image.jpg1.jpg

Posted

Bank skulle di hatt, jeg har også blitt frastjålet/knukket av stjerna.

Det finnes jo slike lett avtagbare stjerner så du enkelt kan ta med deg, men kjedelig at det skal være nødvendig.

Hadde Vært moro å montert en vibrasjon sensor som avgir el støt samt også knipsa bilde ved bevegelse.

Tror ikke det skulle hvert allverden med arbeid å få til en sånn løsning.

Posted

Må vel gå å isolere stjerna fra gods og putte på en sånn som man bruker på gjerdet til hest og ku? Man får vel de med batteridrift?

Grisebank skulle sånne hatt  Alternativt en skikkelig strømkaramell

Posted

Må vel gå å isolere stjerna fra gods og putte på en sånn som man bruker på gjerdet til hest og ku? Man får vel de med batteridrift?

Grisebank skulle sånne hatt  Alternativt en skikkelig strømkaramell

Synes jeg ser at du står å banker ned jorspydet når du parkerer  :lol:  :lol:  :lol:
Posted

Ja det er nok veeeeldig irriterende, men noe må skje!

Tenkte å kunne sette en dash cam for å filme hendelse, men det er lite man kan gjøre selv om man ser vedkommende og ikke kjenner ansiktet igjen. Tror det hadde blitt meget alvorlig om det hadde havnet på Facebook eller youtube?

Men kunne ikke kjøre rundt uten stjerne så møtte innom Mercedes og kjøpe en ny en...

Men setter den ikke før etter neste uke.

image.jpg1.jpg

Posted
Tenkte å kunne sette en dash cam for å filme hendelse

Da måtte du vel også sette på en lapp om at de måtte skrape ruta ren for is før de tok stjerna!  :D

Fra spøk til alvor:

Jeg kjører sjøl rundt uten stjerne på den ene bilen, og forrige eier fortalte at han på avstand tilfeldigvis så en gjeng som han beskrev som pønkere/blitzere (!) som gikk forbi bilen, men en av dem snudde, rev av stjerna og kastet den under bilen. Jeg har stjerna, men den er jo ikke bare å lime på igjen.

Her er en gammel beskrivelse på en alarm koblet til stjerna, se nederst på siden.

http://www.benzgarage.de/technik/stern/stern.html

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Tenkte å kunne sette en dash cam for å filme hendelse

Da måtte du vel også sette på en lapp om at de måtte skrape ruta ren for is før de tok stjerna!  :D

Fra spøk til alvor:

Jeg kjører sjøl rundt uten stjerne på den ene bilen, og forrige eier fortalte at han på avstand tilfeldigvis så en gjeng som han beskrev som pønkere/blitzere (!) som gikk forbi bilen, men en av dem snudde, rev av stjerna og kastet den under bilen. Jeg har stjerna, men den er jo ikke bare å lime på igjen.

Her er en gammel beskrivelse på en alarm koblet til stjerna, se nederst på siden.

http://www.benzgarage.de/technik/stern/stern.html

Med vennlig hilsen, Olaf

Sant det!

Skal se om jeg kan finne på noe lur😀