Jump to content

Recommended Posts

Posted

har feilkodepå heater booster, og noe trekker grusomt med strømpå bilen,så jeg tenker å kjøpe nytt element/komponent til varmeapparatet.

noen som kan fortelle meg hva dele nr er?

mitt chassie nr er:WDB2112081B281033'

er en 220cdi 2008mod

 

 

Posted

så da vil det si at jeg må skru hele dashbordet i småbiter,for å komme til varmeapparatet??

noen som har et dele nr, så jeg ikke bestiller feil del"igjen"

 

Lars

Posted

så da vil det si at jeg må skru hele dashbordet i småbiter,for å komme til varmeapparatet??

Det er helt korrekt. Hele varmeapparatboksen må ut og deles. Dvs dashbord må ut først. Men denne skal vel strengt tatt kunne måles, og sjekkes uten demontering.

Posted

Du vil få feilkode på denne så fort bilen har lite strøm f.eks

Heater Booster er et elektrisk varmeelement så det kan måles i ohm om du finner en plugg å måle det fra.

 

Jeg har feilkode på heater booster annenhver gang jeg har star tilkoblet, men det er ikke noe feil med den. Nå vet jeg ikke hva din feilkode tilsier da men...

Posted

det el. heater elemente er jævla mye arbeid å skifte, og ja du må ut med dashbordet, du må også koble ifra duo valven, og dumpe trykket på aircondition.

vist du ikke har gjort dette før, så må du forvente en god arb. dag på å gjøre dette, + at du må fylle opp air condition, og siden en først har dumpa trykket til air condition så er det like godt å skifte filteret også.

 

se filmen:

ved 4:08 min så vil du se varme elementet.

 

jeg ville ha koblet av + ledningen ved sikringen som er i høyre fotbrønn, evt brukt star diagnose og koblet den ut via den.

ville heller ha ventet til en kommer til det punktet der enten varme registret eller evaporator core må skiftet evt at du må ha service på air condition, og gjøre det da. men når det er sagt vist du velger å gjøre dette, så bruk litt exstra med tid og rengjør/desinsfisere alt av dukter, varme registret, evaporator core og huset når du først gjør dette. rett og slett fordi w211 har ofte en lei tendens til å få litt sur lukt ifra clima anlegget på sommeren.

Posted

elementet du har er vel et 1600w element. P/N A2118300961, tidligere årsmodeler hadde et 1700w element med p/n A2118300761, men når en skal skifte disse ut så skal det settes inn 1600w elementet.

er foresten relativt sjeldent feil med dette elementet og en får et brukt elementet ganske rimelig på ebay. 

Posted

Tusen takk for utfyllende svar,æ har funnet noen sånne airconditon fyller bokser på ebay,disse http://www.ebay.co.uk/itm/AIR-CON-Cleaner-Car-Air-Conditioning-Recharge-R-134a-Air-Con-Recharge-KIT-/181769868660?hash=item2a52541574

kan jeg bruke dem,når jeg må fylle den opp igjen?

jeg skal dobbelsjekke å trippel sjekke om det varmeelementet har tatt kveld, men først så gjør jeg som du sier å sjekke om det er lite strøm på batteriet

 

Takk igjen

 

Lars

Posted

Etter å ha tappet systemet helt vil for det første ikke kompressoren starte, og for det andre så MÅ du vakuumkjøre systemet.

Vil anta at uten gående kompressor og ikke vakuumkjørt vil du ikke klare å kjøre inn noe særlig med gass.

Om  du får inn gass og har fuktighet i systemet pga ikke vakuumkjørt vil det bli kortvarig glede. Ville brukt et verksted til å tappe ut og ta vare på gassen, og fylle opp igjen for deg etter du har hatt det fra hverandre.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...