Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tips!

Da førerdørlåsen på min 1994 C180 sa takk for seg, sluttet sentrallåsen å virke, samt at bilen ikke lot seg starte. Startsperren gikk ikke av ved bruk av nøkkel på hverken passasjerdør eller bagasjeromslås. Startsperrer er ikke enkle å komme seg forbi, men her er et enkelt triks som løste mitt problem:

Plukket fram vakumpumpen i bagasjerommet

Jordet den blå/lilla ledningen som er en av mange inn på vakumpumpen

Puttet vakumpumpen tilbake på plass, og foldet hendene

Voila...startsperren tror nå alltid bilen er låst opp på korrekt måte, og bilen starter som bare det.

Posted

Er startsperra i opplåsning av bilen? Så en opplåst bil er egentlig ganske enkel å stjele?

Skulle tro at hvilke som helst bil som er låst opp er enkel å stjele. Denne bilen er så gammel at den ikke har noen fob, men en helt vanlig nøkkel. Dørlåsen sender et signal til vakumpumpa, som igjen sender et signal til et godt gjemt rele, som muliggjør start av bilen. Med jording av tidligere nevnte ledning på vakumpumpa, tror releet at alt er ok....alltid. Tror dette vil fungere på alle modeller med samme sentrallåssystem som min '94 w202