1994W202C180 Posted December 23, 2015 Posted December 23, 2015 Tips! Da førerdørlåsen på min 1994 C180 sa takk for seg, sluttet sentrallåsen å virke, samt at bilen ikke lot seg starte. Startsperren gikk ikke av ved bruk av nøkkel på hverken passasjerdør eller bagasjeromslås. Startsperrer er ikke enkle å komme seg forbi, men her er et enkelt triks som løste mitt problem: Plukket fram vakumpumpen i bagasjerommet Jordet den blå/lilla ledningen som er en av mange inn på vakumpumpen Puttet vakumpumpen tilbake på plass, og foldet hendene Voila...startsperren tror nå alltid bilen er låst opp på korrekt måte, og bilen starter som bare det. Quote
Arnfinn Posted December 23, 2015 Posted December 23, 2015 Er startsperra i opplåsning av bilen? Så en opplåst bil er egentlig ganske enkel å stjele? Quote
1994W202C180 Posted December 23, 2015 Author Posted December 23, 2015 Er startsperra i opplåsning av bilen? Så en opplåst bil er egentlig ganske enkel å stjele? Skulle tro at hvilke som helst bil som er låst opp er enkel å stjele. Denne bilen er så gammel at den ikke har noen fob, men en helt vanlig nøkkel. Dørlåsen sender et signal til vakumpumpa, som igjen sender et signal til et godt gjemt rele, som muliggjør start av bilen. Med jording av tidligere nevnte ledning på vakumpumpa, tror releet at alt er ok....alltid. Tror dette vil fungere på alle modeller med samme sentrallåssystem som min '94 w202 Quote
Tor Anton Posted December 23, 2015 Posted December 23, 2015 Eller bare sette en ledning 30 og og 87 i relekontakta Quote
Recommended Posts