Helge Josefsen Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Hei sann. Har kjøpt meg en w212 fra 2012.. Den har slik start/stopp funksjon men, noen dager virker den ikke. Er det mange verdier som må være "riktig" for at den ska bli aktivert? Spiller egentlig ikke noen rolle om den stopper eller ikke. Bare jeg som er nysgjerrig 😀 Quote
Will Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Bestemmes blant annet av: - utetemperatur (ECO-funksjonen kutter f.eks ved -9 grader så vidt jeg husker, finnes vel en øvre grense også) - om temperaturen i kupeen er riktig i forhold til innstillingen - om du bruker defroster funksjonen på frontruten - motortemperatur - om batteriet er tiltrekkelig ladet - panser er lukket - førerdør er lukket - fører bruker sikkerhetsbelte Quote
Helge Josefsen Posted December 22, 2015 Author Posted December 22, 2015 Oki takker for svar. Da er det sikkert noe som ikke kommer innom krava da Quote
MB JON Posted December 22, 2015 Posted December 22, 2015 ECO start stopp virker ikke før det lyser grønt ECO i displayet. Quote
Gujoni Posted December 22, 2015 Posted December 22, 2015 For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke vitsen med denne stopp/start greia. Ifølge EU reduserer hver bil som kjører uten baklys, (noen både natt og dag), co-utslippet med noen gram per år. Vinningen går vel opp i spinningen når det må produseres masse strøm som er brukt til å starte motoren etter litt køkjøring. Eller? Quote
Eirik Tømmerås Posted December 22, 2015 Posted December 22, 2015 Elektroverkstedene som selger startmotorer går hvrtfall gode tider i møte nå Ser postbilene her hjemme, der stopper motorene når bilen stoppe og starter så når budet åpner døra, dette er Peugeot, det der skjønner jeg ingenting av... Quote
myhre Posted December 22, 2015 Posted December 22, 2015 Elektroverkstedene som selger startmotorer går hvrtfall gode tider i møte nå Ser postbilene her hjemme, der stopper motorene når bilen stoppe og starter så når budet åpner døra, detter er Peugeot, det der skjønner jeg ingenting av... Det skal være mer miljø vennlig å ikke la bilen stå på tomgang, men jeg vet ikke di bruker vel litt mer akkurat I det di starter? Etter mitt hode skal den være avslått xx antall min. Før dette kan svare seg eller? I så fall passer det ikke inn I en postbil en sånn funksjon? Ser også flere biler som dauer når du trør inn clutch ved feks. Rødt lys, kan det svare seg miljø messig? Er nok sikkert noe mer du må Gjøre enn å trø inn clutch, men dere forstår poenget. Jeg har som du skjønner ikke en sånn dau funksjon. Quote
Toalmar Posted December 22, 2015 Posted December 22, 2015 Denne Eco funksjonen har selvsagt noe for seg. Jeg kan ikke i mine ville fantasier skjønne at de fleste bilmerker i dag har denne funksjonen uten at det sparer drivstoff og miljøet. Hvilke kriterier som skal til for at den skal være aktiv er nok litt op til hvert bilmerke. Jeg synes det er en helt grei funksjon, og jeg bruker den når jeg har mulighet. Quote
petterw Posted December 22, 2015 Posted December 22, 2015 Sliter vell noe fælt på starteren over lengre tid og Quote
Helge Josefsen Posted December 22, 2015 Author Posted December 22, 2015 Vel det står ikke så mye om det i boka gitt... Ja jeg vet den bare virker når den lyser grønt men, det er ikke alle dager den blir det... Og om den først virker.. Er bilen av 2-4 sek før den starter og lyser gult/orange Quote
myhre Posted December 22, 2015 Posted December 22, 2015 Denne Eco funksjonen har selvsagt noe for seg. Jeg kan ikke i mine ville fantasier skjønne at de fleste bilmerker i dag har denne funksjonen uten at det sparer drivstoff og miljøet. Hvilke kriterier som skal til for at den skal være aktiv er nok litt op til hvert bilmerke. Jeg synes det er en helt grei funksjon, og jeg bruker den når jeg har mulighet. Det er klart at det både sparer fuel og miljøet om den går I dvale over tid, men bilen vet jo ikke hvor lenge den skal være dau å nå vet ikke jeg om postbiler er ment som postbiler fra fabrikk, men å ha den funksjonen på disse bilene å mene at det sparer miljø og fuel? Det stiller hvertfall jeg meg kritisk til. Quote
Thomas Madsen Posted December 22, 2015 Posted December 22, 2015 Det er neppe noen øvre verdi på temp for å skru av eco biten. Kjørte rundt i Frankrike i sommer i 40 grader og jeg skrudde av eco biten da det ble jæsklig varmt i bilen.. Quote
Recommended Posts