KjetilP Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Ønsker å kjøpe turbo som er i OK stand. Quote
Eirik Tømmerås Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Er det så lurt tror du? Jeg har en liggende som er gått 350.000 km som stod på den brukte motoren jeg kjøpte og satte i min da turboen havarerte og jeg fikk runaway diesel. Jeg kjøpte en bytteoverhalt turbo fra Turboservice24 i Tyskland, kostet vel rundt 4000,-. Jeg hadde gått for den løsningen da en løpsk dieselmotor ikke er noe du vil oppleve Quote
KjetilP Posted December 21, 2015 Author Posted December 21, 2015 Hei Eirik. Tusen takk for infoen. Kanskje like greit å skaffe seg en ny da. Noen som har erfaring fra disse? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=63742353 Quote
Eirik Tømmerås Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Ser jo bra ut de der, viktig med originale deler og ingen Kina-kopi deler, og så lenge turboen blir avbalansert etter overhaling er du trygg Kommer jo og prismessig ut på det samme som jeg betalte. Quote
Guest alexanderst Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Ønsker å kjøpe turbo som er i OK stand. Har turboen på nybilen røket? Den har vel gått ca like langt som min? (277 000 km i dag jeg). Quote
KjetilP Posted December 21, 2015 Author Posted December 21, 2015 Ønsker å kjøpe turbo som er i OK stand. Har turboen på nybilen røket? Den har vel gått ca like langt som min? (277 000 km i dag jeg). Hei. Ja den er ikke god. Litt slakk i akslingen. Men den går i nødmodus og jeg får opp at det er lavt laddetrykk. Så vet ikke annet en å bytte den for å finne ut av det. Quote
Tor Anton Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 hadde hørt med GIK og Turbopower jeg. Jeg kjøpte en ny turbo da jeg bygget motor i evoen. Da jeg klikket på en camaro på banen å tok den i yttersving å hoppa på curbsen så løsnet noe i luftfilteret å drog inn i turboen. Da det var en uke til neste løp så sendte jeg den til GIK å fikk super service. De fortalte at denne hadde vært overhalt før. Det var en turbo jeg kjøpte som "ny" til ca 5000,- Så det er kansje behov for å tenke seg litt om. Quote
Recommended Posts