Esbend Posted December 20, 2015 Posted December 20, 2015 Hei. Jeg har en 1998 mb e220 cdi som av og til ikke vil starte, kan virke som om det er noe elektrisk som er problemet. For når jeg kobler av batteriet i 10 minutter å prøver å starte den, så starter den. Av og til kan jeg kjøre i flere uker uten at det er noen start problemer. Og av og til kan jeg oppleve dette flere dager på rad. Startmotoren går alltid som den skal og ingen lys i displayet som tilsier at noe er galt. Håper noen kan ha et svar på hva som kan være galt? Quote
Tor Anton Posted December 20, 2015 Posted December 20, 2015 ta en diagnosetest. blir mye synsing ellers. Quote
Rudi Posted December 20, 2015 Posted December 20, 2015 Enig med Tor Anton, men utifra feilbeskrivelsen tenker jeg startsperre. Har du lagt merke til om det er noe blinking i rød/grønn diode i speilet når du setter på tenninga? Quote
Tor Anton Posted December 20, 2015 Posted December 20, 2015 Skal det ikke komme opp i displayet hvis det er startsperra? Det gjør det så vitoen min Quote
Rudi Posted December 20, 2015 Posted December 20, 2015 Ikke gjort det på de to-tre 210 preface som jeg har vært borti med startsperreproblem. Der blinker det bare i lampene under speilet. Bil virker til å fungere på alle måter unntatt å starte. Startmotor går. Quote
Tor Anton Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 jeg har vært borti at starteren ikke går rundt da startsperre har slått inn. jeg har ikke hatt speil med rød og grønn lampe på 97mod 210. Quote
Esbend Posted December 21, 2015 Author Posted December 21, 2015 Det var ingen lys i speilet. Kanskje det kan være veivaksel sensor? da det virker som om problemet alltid oppstår når den er lunket/varm. Quote
Rudi Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Det kan det være, ingen uvanlig feil, og ofte vil det heller ikke lagre noen feilkode. Quote
Recommended Posts