mariusl Posted December 19, 2015 Posted December 19, 2015 Heisann alle... Har en kompis som har en E250CDI W212-bil med denne berømte OM651-motoren. Han fikk et tilbud fra et Mercedes merkeverksted på bytting av alle 4 dyser pga vibrasjoner på den nette sum av 22.500. Så jeg sa jeg skulle se om jeg klarte å finne dyser fra Tyskland, og jeg fant dyser til denne motoren som var overhalt. Det fulgte med rapporter fra testbenken der også da de kom, så det hele så egentlig veldig bra ut. De er nå montert i bilen, og det ble mye bedre, men det er visst nok fremdeles noe vibrasjoner rundt 1500-2000 rpm, merkes gjerne bedre med litt motstand også. Km-stand er vel rundt 250.000 km. Han fortalte til verkstedet at dysene kom fra Tyskland og var overhalt. Da fikk han beskjed om at det ikke var mulig å overhale disse dysene, og at det var bare å kjøpe nye. Dette skullle han visst nok ha fått bekreftet fra Oslo. Jeg tenkte at dette var da faen så rart... hvorfor er det da pant på dem? Jeg sjekket samtidig opp i EPC-net, og der står det "PART IS ONLY OR ALSO SUPPLIED AS RECONDITIONED PART".... Så hva skal man tro her? Noen som har erfaringer? Quote
E_S Posted December 19, 2015 Posted December 19, 2015 Alt som er satt sammen en gang kan tas fra hverandre (og overhales). Et merkeverksted vil som oftest kategorisk avfeie alle tjenester/produkter de selv ikke kan tilby, som for eksempel overhaling av dyser. De selger kun originaldeler, og da er det enten helt nytt eller overhalt gjennom Mercedes-systemet som leveres. Quote
Recommended Posts