rossmann Posted December 16, 2015 Posted December 16, 2015 Heisan. Har en 220 cdi (211) Henta frua på jobb i går kveld og nesten hjemme mistet jeg nesten all kraft på motoren. Den gikk dårlig, men fikk meg hjem, men ingen feilmeldinger. Kan det være Dieselfilteret? Startet opp i dag og der kom det en RØD FEILMELDING hvor det står, STOP: BATTERY/ALTERNATOR STOP VEHICLE. Ellers gikk motoren som ei klokke. Det meste av elektrisk ble slått av. Kjørte frua på jobb og nesten hjemme kommer det enda en STOP: BRAKE DEFECTIVE STOP VEIHICLE! med en skrikende alarm. Her fikk jeg i pose å sekk. Vel, bilen er parkert hjemme i et skikkelig møkkavær, så jeg har ikke fått sjekket noe enda. Er det noe soleklart her? Noen som vet? Quote
Ruhne Posted December 16, 2015 Posted December 16, 2015 Hei Hadde det samme på min W212 og det var dynamoen som ikke ladet, utslitte børster. Quote
carlsson w211 Posted December 16, 2015 Posted December 16, 2015 det som er soleklart her er at du kan begynne å lade opp begge batteriene først, dvs at du må av med kabinfilteret og komme til backup batteriet (går ut for det er en preface)for å lade det også. jo før jo bedre slik at du ikke ødeleger batteriene, vist de er nesten helt nedtappet. når dette er gjort så kan du sjekke om bilen lader. enkleste her er å bruke voltmeteret i speedometeret. sannsyneligvis lader den ikke, og du bør ikke kjøre rundt med bilen. for det første så kan du miste mesteparten av bremsene når du er tom for strøm (brake defective stop veihicle), og dessuten så kan det hende det er nok å skifte børstene/spenningsregulatoren på dynamoen, men vist de er utslitt å du fortsetter å bruke bilen så risikerer du å ødelegge rotoren på dynamoen. og det er som ofte mye billigere å skifte spenningsregulatoren en å skifte hele dynamoen. Quote
rossmann Posted December 16, 2015 Author Posted December 16, 2015 Takker mye for hjelp. Da vet jeg hvor jeg skal begynne å lete og teste. Quote
Recommended Posts