iNDiANER Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Er det lov å være skuffet over at merkeverksted avfetter hele bilen, som ble lakkonservert et par uker i forveien? Har ingen problemer med å forstå at det er gjort i beste mening, men det er allikevel fryktelig kjipt å bruke tid og penger på å passe på en 3 mnd gammel bil når de gjør slikt uten å spørre først. Bilen var forøvrig inne for å utbedre et par garantisaker.. Quote
Guest alexanderst Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Skjønner faktisk "frustrasjonen" her. Har man lakkbeskyttelse på bilen ønsker man selv å ha kontroll på hva slags avfetting de bruker på bilen. Men en annen sak er jo at forhandleren yter god service ved å gjøre slikt, noe du sier i innlegget her. Du kan jo gå over med en Quick Detailer eller sprayvoks for å realode forseglingen om du har mistet vannskrekk. Jeg er bare nysgjerrig om du fortsatt har garanti på noen av doningene dine i signaturen. Eller har du noe nyere du har levert inn på garanti? Sorry for OT. Quote
iNDiANER Posted December 15, 2015 Author Posted December 15, 2015 Skjønner faktisk "frustrasjonen" her. Har man lakkbeskyttelse på bilen ønsker man selv å ha kontroll på hva slags avfetting de bruker på bilen. Men en annen sak er jo at forhandleren yter god service ved å gjøre slikt, noe du sier i innlegget her. Du kan jo gå over med en Quick Detailer eller sprayvoks for å realode forseglingen om du har mistet vannskrekk. Jeg er bare nysgjerrig om du fortsatt har garanti på noen av doningene dine i signaturen. Eller har du noe nyere du har levert inn på garanti? Sorry for OT. Godt å høre! He he. Joda, det var jo hyggelig å se bilen var nyvasket, og at de faktisk bruker tid på slikt er jo ikke for å irritere kunden. Men gleden snudde fort da den luktet avfetning og jeg kjente hvor ru lakken plutselig var blitt.. Så ut som alt av voks er borte, de har tatt tak og hele bilen. Dette er ingen av bilene i signaturen, kjører et annet merke som bruksbil nå Quote
Hans Kåre Isdal Posted December 16, 2015 Posted December 16, 2015 eg ser den frustrasjonen. Men eg pleier å seie i frå om at bilen ikkje skal vaskes om dei reklamerer for det. MEN, det var jo av god tanke. i og med at maaange ikkje vasker bilen på 2 mnd og slikt. så ser eg den og. Quote
MB JON Posted December 16, 2015 Posted December 16, 2015 Min bil ble også kjørt gjennom vaskemaskin EN gang Quote
tommern57 Posted December 16, 2015 Posted December 16, 2015 Det er jo helt på trynet, spør du meg. For det første, er det jo bare å prøve med høytrykk og vann først. Er bilen med forholdsvis ny lakkonservering, bør en oppegående person merke dette. Da er det jo bare å spyle av hele bilen. En annen ting er at sånne som vasker på merkeverksteder, pleier skjelden å spare på uttynna avfettning, det er som regel sterke blandinger for å få et så bra resultat som mulig, med minst mulig innsats. Jeg hadde tilta i vinkel. Quote
Guest alexanderst Posted December 16, 2015 Posted December 16, 2015 Jeg hadde tilta i vinkel. Det hadde jeg også gjort Quote
Recommended Posts