merc123 Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Heisann, jeg lurte på om noen har noen tips til hvilken motorolje jeg burde bruke på min turbokonverterte 230e? Motorkode: m102.982 Vært flott med noe som kan bestilles på internett. Takk for svar Quote
EirikL Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Mobil1 5-50 Peak life. Fåes hos Oljelåven.no Quote
merc123 Posted December 15, 2015 Author Posted December 15, 2015 Da er den bestilt, tusen takk for svar! Quote
alelys Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 billigere her, noe galt med siden? skulle ha hatt 6 7 liter på merca http://billigbilpleie.no/product/mobil-1-new-life-5w50-1-ltr-6854/ edit: dansk selskap dette, ser de legger på norsk moms på prisene før salg, kommer ikke det etter at jeg har mottatt varene i norge + fortollingsgebyr ?! så da blir sikkert oljen enda dyrere? Quote
rebell Posted December 23, 2015 Posted December 23, 2015 Er moms (el. tilsv.) inkl. i utlandet - så skal den vanligvis fratrekkes der - fordi den blir tillagt i Norge. Har forøvrig ikke forstått dette med diskusjonen om fabrikat på olje. Har sjekket litt om dette - og de aller fleste oljer som er på markedet i Norge - er produsert av de store oljeselskapene/raffeneriene og kvaliteten er jevnt over god ! Det som kan skille i forhold til vanlig mineralolje og syntetisk(som forøvrig kan blandes) - er lengden på skiftintervallene. Syntetisk kan en kjøre lengre på - f.eks. 10-15000 km. Har flere biler og kjøper vanligvis oljen på f.eks. Biltema - som er rimelig og av topp kvalitet ! Bruk viskositet som anbefalt av fabrikken - f.eks. 10W-40 Quote
Eirik Tømmerås Posted December 23, 2015 Posted December 23, 2015 billigere her, noe galt med siden? skulle ha hatt 6 7 liter på merca http://billigbilpleie.no/product/mobil-1-new-life-5w50-1-ltr-6854/ edit: dansk selskap dette, ser de legger på norsk moms på prisene før salg, kommer ikke det etter at jeg har mottatt varene i norge + fortollingsgebyr ?! så da blir sikkert oljen enda dyrere? Kommer ingenting i tillegg på det du betaler dem. Dette vet jeg da jeg har kjøpt olje av de et par ganger. Quote
FrodeS Posted December 23, 2015 Posted December 23, 2015 Normalt sendes det EX Works, som vil si at mottaker står for alle gebyrer og mva. Det er litt skummelt, for det inviterer speditørene til å ta hva pokker de vil av avgifter og greier. Det kan også sendes DDP (Delivery duty paid), som vil si at avsender tar alle kostnader for fortolling og hva. Quote
Recommended Posts