-stian- Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Har en '91 230 E som starter litt rart innimellom. Har prøvd å søke meg fram til en mulig årsak uten hell... Symptomene kommer som regel når bilen har stått en stund siden den sist ble kjørt (mer enn et døgn), men kan også dukke opp om den ble kjørt for en liten stund siden. Det som skjer er at motor tenner med en gang nøkkel vris rundt, men stopper like etterpå, for så å tenne igjen etter at starter går en kort stund. Deretter går den som normalt. Dette har pågått så lenge jeg kan huske (hatt bilen i snart 2 år), og aldri gitt meg noen problemer, men begynner å bekymre meg mtp. slitasje osv. Jeg har lurt på om det kan ha noe med bensintilførsel å gjøre, men iom. at jeg har begrensede kunnskaper rundt dette er det vanskelig å se for seg hvor problemet kan ligge, så alle forslag/spekuleringer tas imot med takk. Quote
Tor Anton Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Mistenker du at bensinen renner tilbake på sett på tenninga å la pumpa gå til den stopper, slå av tenning å sett den på å la pumpa gå. Gjør dette 3-4 ganger eller vil du hører returen plasker i tanken. Da har du ihvertfall trykk i systemet. Ellers får du prøve med og uten å trykke ned gasspedalen litt. Quote
Recommended Posts