Clipper17 Posted December 14, 2015 Posted December 14, 2015 Har et problem med guttungen sin bil, dugger voldsomt innvendig uavhengig av om man har AC på eller ikke. Mistenker at resirkulasjons-spjeldet kan henge, men hvor sitter det, eller hvordan kommer man til det? Kan det være andre ting? Har ingen fukt på gulvet, og kjølevannet minker ikke,er nok ikke lekkasje. Quote
modzona Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Disse bilene er svært tett i utgangspunktet. Plages med dugg i alle bilene mine om vinteren. Har brukt noen pakker med luftavfukter fra torrbollen i alle år hvor pakken blir til gele. Men disse ser ut til at man ikke får tak i langer. Både jula og clasohlson som solgte dem før har dem ikke lenger i utvalget sitt. Slik at i år har jeg bestilt en runde med Silica Gel på ebay. Fordelen med disse er at de blir til gele mot vanlig luft avfuktere gjør vannet slik at det ikke fordamper å samler det i en beholder og min erfaring er at de tipper i bilen som ikke er noe særlig. Evt så kan du prøve kattesand i sokk trikset som har blitt skrevet om i media nå i høst flere ganger. Er katte eier selv og har katte sand men har enda ikke prøvd det. Resirkulering-spjeldet ligger under vindusvisker motor. Slik at er en del skruing for å komme til. Man kan klare å høre om det åpner eller lukker hvis man lytter når man slår det av på lettest hvis man skrur av viften. Kan kanskje være man klarer å se om det lukker hvis man lyser ned gitteret ved vindusviskeren. Quote
Marevan Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Kan være dårlig kupefilter evnt. Min forrige 124 duggget plutselig veldig, slik du beskriver. Ble bra når jeg byttet, men ikke alle har det da. Quote
Recommended Posts