Jump to content

Recommended Posts

Posted

har en s124 1991 mod som jeg er ganske sikker på at det er rust i servo olja, veldi brun/oransje.

 

for så vidt så fungerer servoen utmerket, men det holder vel ikke lenge.

 

bør jeg begynne med å bytte rør eller hjelper det å bare skifte olje og filter?

 

Noen vanlige plasser det begynner å ruste?

 

hvor får jeg tak i ny olje og filter? link?

Posted

Er brun på farge før bruk. Etter en del år så blir den mørkere.

Bruker man feil olje som feks automat olje så vil den være rød.

 

Gammel olje jeg byttet på en bil

p1IT.jpg

 

Ny olje

 

bLQ5s.jpg

Posted

Jeg har kjøpt hos bos på mine.

Da jeg har tømt mine så har jeg løsnet på den nederste slangen på pumpa å tømt beholderen, så har jeg svingt fra side til side noen ganger. Etter å ha satt på slange igjen og filterbytte så har jeg fyllt på olje, startet å svingt fra side til side en del ganger.

Posted

Jeg har kjøpt hos bos på mine.

Da jeg har tømt mine så har jeg løsnet på den nederste slangen på pumpa å tømt beholderen, så har jeg svingt fra side til side noen ganger. Etter å ha satt på slange igjen og filterbytte så har jeg fyllt på olje, startet å svingt fra side til side en del ganger.

Jekke opp fronten litt sånn at hjulene blir lett å dreie og så tømme med oljesuger og så svinge fra side til side uten motor i gang?
Posted

det er lettere å svinge med hjulene litt oppe, men det er valgfritt  :P

jeg tømmer i en balje/isboks/oppskjært spylerkanne o.l.

Noe mere  komplisert har ikke jeg sett noen grunn til å gjøre det.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...