bmh300tdt Posted December 14, 2015 Posted December 14, 2015 har en s124 1991 mod som jeg er ganske sikker på at det er rust i servo olja, veldi brun/oransje. for så vidt så fungerer servoen utmerket, men det holder vel ikke lenge. bør jeg begynne med å bytte rør eller hjelper det å bare skifte olje og filter? Noen vanlige plasser det begynner å ruste? hvor får jeg tak i ny olje og filter? link? Quote
Marevan Posted December 14, 2015 Posted December 14, 2015 Helt sikker Tor Anton? Den jeg hadde på sist var rød, finnes den kanskje i flere farger? Quote
modzona Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Er brun på farge før bruk. Etter en del år så blir den mørkere. Bruker man feil olje som feks automat olje så vil den være rød. Gammel olje jeg byttet på en bil Ny olje Quote
bmh300tdt Posted December 15, 2015 Author Posted December 15, 2015 hmmm, men uansett ønsker jeg å bytte olja osv.. hvor får jeg tak i rett olje,filter? noke anna eg bør tenke på? Quote
Eirik Tømmerås Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Hadde vært interessant å fått vite hvordan dere bytter denne olja for å få ut all gammel olje? Quote
Tor Anton Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Jeg har kjøpt hos bos på mine. Da jeg har tømt mine så har jeg løsnet på den nederste slangen på pumpa å tømt beholderen, så har jeg svingt fra side til side noen ganger. Etter å ha satt på slange igjen og filterbytte så har jeg fyllt på olje, startet å svingt fra side til side en del ganger. Quote
Eirik Tømmerås Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 Jeg har kjøpt hos bos på mine. Da jeg har tømt mine så har jeg løsnet på den nederste slangen på pumpa å tømt beholderen, så har jeg svingt fra side til side noen ganger. Etter å ha satt på slange igjen og filterbytte så har jeg fyllt på olje, startet å svingt fra side til side en del ganger. Jekke opp fronten litt sånn at hjulene blir lett å dreie og så tømme med oljesuger og så svinge fra side til side uten motor i gang? Quote
Tor Anton Posted December 15, 2015 Posted December 15, 2015 det er lettere å svinge med hjulene litt oppe, men det er valgfritt jeg tømmer i en balje/isboks/oppskjært spylerkanne o.l. Noe mere komplisert har ikke jeg sett noen grunn til å gjøre det. Quote
Recommended Posts