Cider Posted December 14, 2015 Posted December 14, 2015 Hei, Min 1985 S123 med M110 motor har gått ca. 335000 km, så da jeg fikk tilbud om å kjøpe en komplett nyoverhalt motor slo jeg til på dette. Den nye motoren er trolig fra en ca. 1975 280 SL. Originalmotoren driver servopumpen til nivåreguleringen fra forenden av eksoskammen. Den har en skive / del med 2 tenner / tapper som gjør at pumpa dreies rundt. Motoren fra 1975 har ikke dette, kun en glatt ring bak dekslet. Er det kurant å flytte over delen fra originalmotoren? Hvor mye må åpnes og demonteres? Må f.eks. kamkjedet slakkes? Er der andre forskjeller i blokk eller topp som kan bli ubehagelig? Håper noen kan gi kvalifisert informasjon om dette så jeg kan ta den "nye gamle" motoren i bruk. Med vennlig hilsen Tom
Tor Anton Posted December 14, 2015 Posted December 14, 2015 på m102 er det å pumpe på kammen. Jeg har byttet motor å hadde samme utfordringen. Jeg bare skrudde medbringeren på kammen, satte pumpa på plass å brukte toppdekselet fra den motoren med pumpe. Anbefaler å begynne å skru så ser du det nok.
Cider Posted December 15, 2015 Author Posted December 15, 2015 Tor Anton - takk! Marevan - sannsynligvis ingen ting, men siden jeg gjør en grundig renovering av bilen og hadde muligheten å sette i "ny" motor så ville jeg det. t
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now