breitling Posted December 14, 2015 Posted December 14, 2015 Gode folk! Etter at den ene lampa har tatt kvelden på min S210 hadde jeg bestemt meg å gå til verks og skaffe/bytte pærer selv. Kjøpte pærer her: carpartstrading.no. original pærer D2R med 2 års garanti. Selve jobben gikk rimelig greit. Litt trangt (spesielt på venstre side), men jeg klarte det på en halv times jobb. Skiftet begge to. Satt på lyset og alt virket ok. Feilmelding om at en lyspære er gått forsvant fra displayet. I morges startet jeg bilen som normalt og alt virket ok. Lyset er på, ingen feilmelding. men etter par minutter kom feilmelding om gåen lyspære igjen. Faen, tenkte jeg! Ved første stopp sjekket jeg alt lys på bilen. Alt fungerte inkl. nye xenon nærlys. merkelig. Første tanken var at det må være noe galt med xenon pærene.;men hvorfor etter par minutter og ikke med engang? Så for jeg stopper bilen og slår av motor forsvinner feilmeldinga. Ny start og etter en stund kommer meldinga igjen. Xenon lamper er samme type: D2R, 4300K og 35W. jeg kommer ikke på noe annet årsak enn xenon lamper. Hva kan være feil? Quote
Tor Anton Posted December 14, 2015 Posted December 14, 2015 virker som at motstanden i de er litt liten. Sjekket jording??? Jeg har en s210 der jeg får feil da jeg setter bilen i revers,men lysene virker. Quote
breitling Posted December 18, 2015 Author Posted December 18, 2015 Byttet pærer med Biltemas D2R. Feilmeldinga er borte. Quote
Recommended Posts