Raski Posted December 13, 2015 Posted December 13, 2015 God kveld Har en W210 2000 mod hvor jeg sliter veldig med dugg på alle ruter på innsiden. Har hatt ut matter/tepper til tørking uten at dette hjalp. Fått et tips fra en kompis om at jeg burde fjerne/bytte kupefilter, hvor sitter dette og hvordan gjøres det? Kan også nevne at jeg sliter med en kald trekk nede ved golvet ved pedalene om dette har noe og si. Quote
Tor Anton Posted December 14, 2015 Posted December 14, 2015 sjekk jekkfestene/kanalene om det er rustet hull så det ligger mye våt gugge der. et fungerende AC-anlegg tørker opp mye dugg. Quote
FrodeS Posted December 14, 2015 Posted December 14, 2015 Kald trekk høres rart ut. Ta ut alt du kan av matter og kjenn etter fukt noe sted. Er det lekkasje, så det blir vått inne, vil det dugge mye. Kupéfilter som ikke har vært byttet er vanlig synder ved dugg, så prøv å bytte dem hvis du ikke vet når det er gjort. Ca. 3 sekunder google: Quote
tommern57 Posted December 14, 2015 Posted December 14, 2015 Trekk ved beina kan peke mot gummimuffa rundt rattstammen Quote
Raski Posted December 14, 2015 Author Posted December 14, 2015 sjekk jekkfestene/kanalene om det er rustet hull så det ligger mye våt gugge der. et fungerende AC-anlegg tørker opp mye dugg. Kanalene ble sveiset ved eu kontroll i høst. AC'N er død.. Quote
Raski Posted December 14, 2015 Author Posted December 14, 2015 Kald trekk høres rart ut. Ta ut alt du kan av matter og kjenn etter fukt noe sted. Er det lekkasje, så det blir vått inne, vil det dugge mye. Kupéfilter som ikke har vært byttet er vanlig synder ved dugg, så prøv å bytte dem hvis du ikke vet når det er gjort. Ca. 3 sekunder google: Hvordan fjernet jeg "gulv teppet" tok ut gummi matta og kjente at gulvteppet var veldig fuktig.. Aner ikke når kupéfilter ble bytta, men er nok mange år siden.. Bilen hadde stått på et jorde i noen år før jeg kjøpte den. Trekk ved beina kan peke mot gummimuffa rundt rattstammen Quote
Raski Posted December 14, 2015 Author Posted December 14, 2015 Trekk ved beina kan peke mot gummimuffa rundt rattstammen Skal undersøke dette Quote
Jonas94 Posted December 14, 2015 Posted December 14, 2015 God kveld Har en W210 2000 mod hvor jeg sliter veldig med dugg på alle ruter på innsiden. Har hatt ut matter/tepper til tørking uten at dette hjalp. Fått et tips fra en kompis om at jeg burde fjerne/bytte kupefilter, hvor sitter dette og hvordan gjøres det? Kan også nevne at jeg sliter med en kald trekk nede ved golvet ved pedalene om dette har noe og si. x2 Quote
Tor Anton Posted December 14, 2015 Posted December 14, 2015 da har jeg sett 3 filmer på youtube om skifte av filter å alle var forskjellige. Quote
nyskje Posted December 14, 2015 Posted December 14, 2015 Eg hadde mykje vatn i brønnen i bagasjerommet. Særleg på høgre side. Quote
Raski Posted December 14, 2015 Author Posted December 14, 2015 Eg hadde mykje vatn i brønnen i bagasjerommet. Særleg på høgre side. Ikke en dråpe der i min... Satser på at det kommer av gammelt kupéfilter/fukt i teppet Quote
Raski Posted December 16, 2015 Author Posted December 16, 2015 Trekk ved beina kan peke mot gummimuffa rundt rattstammen Har da funnet ut at gummimuffa har sett sine bedre dager. Hvordan er det og bytte den?? Quote
Gujoni Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 En annen ting det lønner seg å sjekke er utluftingen. Det sitter noen ventiler i bagasjerommet, en på hver side nede i høyde med gulvet. Disse skal slippe ut luft slik at lufte skiftes ut i kupeen. Quote
Raski Posted December 17, 2015 Author Posted December 17, 2015 En annen ting det lønner seg å sjekke er utluftingen. Det sitter noen ventiler i bagasjerommet, en på hver side nede i høyde med gulvet. Disse skal slippe ut luft slik at lufte skiftes ut i kupeen. Finner ikke noen jeg men Quote
Raski Posted December 17, 2015 Author Posted December 17, 2015 Har analog klima me et filter bak hanskerommet. Nytt filter er bestilt Quote
Thomas Madsen Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Trekk ved beina kan peke mot gummimuffa rundt rattstammen Har da funnet ut at gummimuffa har sett sine bedre dager. Hvordan er det og bytte den?? Ligger en DIY på dette lagd av Roger Hurlen mener jeg han het... Quote
tommern57 Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Kupeens utlufting ligger bak fangeren rett bak bakhjula på begge sider. Man kan ta ut kledninga på sidene i baggasjerommet for å komme til, men detta er bare så enkel mekanikk at jeg omtrent kan garantere at det virker. Har du finni røten rattstammeforing, så har du antagelig finni ut hvorfor teppet er vått under pedala. Få tørka ut alt, skift gummien og monter nye kupefilter så er du der, tipper jeg. Ta ut plata under dashboardet, og ta ut gasspedalen, så bør du kunne smyge ut teppet fra midtkonsollen. Gassen har en plast hengselpinne som er pressa i på topp, og to 10mm plastmuttere bak pedalen i bunn. Quote
Raski Posted December 17, 2015 Author Posted December 17, 2015 Kupeens utlufting ligger bak fangeren rett bak bakhjula på begge sider. Man kan ta ut kledninga på sidene i baggasjerommet for å komme til, men detta er bare så enkel mekanikk at jeg omtrent kan garantere at det virker. Har du finni røten rattstammeforing, så har du antagelig finni ut hvorfor teppet er vått under pedala. Få tørka ut alt, skift gummien og monter nye kupefilter så er du der, tipper jeg. Ta ut plata under dashboardet, og ta ut gasspedalen, så bør du kunne smyge ut teppet fra midtkonsollen. Gassen har en plast hengselpinne som er pressa i på topp, og to 10mm plastmuttere bak pedalen i bunn. Da er bare og få bestilt deler da Quote
Recommended Posts