Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei,

jeg har en W210 E-240 stasjonsvogn, 1998. Den har begynt å lekke servoolje. Lekasjen kommer fra et metallrør bak venstre fordekk, under forskjermen, (bilde 1 og 2). Er dette noe som er mulig å fikse selv med gjennomsnittlig skruferdigheter? Hvis så, hva er fremgangsmåte mtp. Tømming, bytting av rør/olje, og lufting av systemet? Og hvor får man tak i røret/slangen som må skiftes, og hva koster den?

Evt. hva koster en slik reperasjon på et verksted? Og hvis den må på verksted, kan jeg kjøre den ditt da, mtp. at servoen ikke fungerer/lekker olje.

Med vennlig hilsen,

Fortvilet Mercedes-eier.

12311765_1060822137282340_1757368078_o.thumb.jpg.8d17df75c8325131ea887d45aec167f3.jpg

12299477_1060822247282329_1257199172_o.thumb.jpg.3e70f71235c578fc7b73a1946987f092.jpg

Posted

du er jo ikke langt ifra den ene skjøten, å det er jo positivt.

rør kjøper du på BOS hvis du trenger det fort, ellers er Autoroyal+++ et alternativ hvis du kan vente en ukes tid.

Jeg byttet slange/røret til oljekjøleren til kassa pga. det samme i fjor, det kjøpte jeg på BOS.

Mulig jeg skyter meg i beinet nå,men du bør få det til på en time, selv på et verksted  :P

Jeg bytta mitt på ca 20min. ihvertfall, å det er ca det samme.

Posted

Jeg byttet det på pappas 210. Bøyde til kobberrør fra Biltema, 6mm(tror jeg at det var) og 1times jobb for meg som er helt grønn på sånt. Gjenbrukte de org koblingene. Funket som fjell.

Posted

Det det er mer regelen enn unntaket på en 210 etter en del år. 6 mm rør og gjenbruk av koblingene, alternativt nytt rør som originaldel. Kjøp en rørbøyer på Biltema som takler 6 mm rør så du får bøyd det riktig - det leveres ikke ferdigbøyd såvidt jeg husker. Ikke bøy på "frihånd", da blir det fort knekk og røret blir ødelagt. Husk å fylle med riktig olje, bruk gjerne anledningen til å skifte oljen på systemet med det samme. :)