Guest Daniel Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 skal handle litt deler til en 2.3 liters motor... er det noen som har en bra side???
FrodeS Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 skal handle litt deler til en 2.3 liters motor... er det noen som har en bra side??? Du får nok bedre svar om du skriver litt hva du har planer om å handle.
Guest Daniel Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 Skal handle trim deler...... stempler, råder, veiv og div motor deler internettside noen??
Guest 2609 Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 vanskelig å få no serlig ut av disse motorene uten at det blir dyrt, men hvist du har cash så kan du jo starte her.. www.mobeck.com Men har du tengt å få noe serlig ut av den motoren MÅ du før eller siden tenke i retningen turbo, datasprut etc, og det er ikke gratis hvist du skal gjøre det ordentlig.. Mulig noen er uenig med meg, men turbo er den eneste løsningen her... men stå på!!
Guest 2609 Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 fuck!! jeg rekner med at det er en 230(e) du prater om her? tok den som en selvfølge.. mn 16v motorene har jo myyye mer potensiale da...
bska Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 Jahhh, man kan alltids bestille stempler, råder, veiv osv. Det er jo nok av firma som driver med slikt i statene. Send over noen original deler for mål og du får ferdige komponenter i retur med ett greit trekk på kredittkortet. Kjøp et seriøst trimmningsblad, eks turbomagazine eller tilsvarende så finner du nok av slike firma. Skal du bygge en 'jesus' motor for å matche trimma 200sx'er og sånt må du nok bytte noe innmat, men med en moderat trim som tvold har i sin 230CE burde standard frisk innmat duge. Bilen hans ligger forøvrig til salg: http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=10878.0 Her er forresten turbo'en du bør kjøpe til prosjektet ditt. Kjør igang med denne etter bytte av veiv/rådelager, opphona sylindre og overhalt topp - go go : http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=tp&Product_Code=GRT-TBO-004&Category_Code=BCS
Guest Daniel Posted December 8, 2006 Posted December 8, 2006 Har en 2,3 16v motor som skal handles... et skåret rådelager da men.... Har turbo kit til dette men vil bytte innmaten..... håper å lande på ca 350-400 hk..... Takk for fine svar
bska Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 stor sjangs for at en slik havarert motor krever full gjennomgang 2.3-16 turbo til salgs her med ærlige 349 hester på hjula (var der når bilen ble kjørt på dyno): http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8871171&sid=6aPFQvpPX688082&pos=20&tot=46
Guest Martin Heie Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Overhaler en 2,3-16V for øyeblikket som skal kompressormates med eaton kompressor (bestillt) og intercooler (bestillt) som skal inn i min W124 widebody til våren. Bruker orginal innmat, men stempler/råder skal vektes og veiva avballanseres. Kjører på et passende ladetrykk (ca 0,4 bar). Kjører også på ARP studs for å sikre en mer lik komp i alle sylinderne. Kompressor er vel da noe vanskeligere å montere p.g.a. du må få laget en custom brakett, kanskje en ny multireim. Skal du ha en stor kompressor må du også ha forsterkede reimspenner ruller. Ladetrykket varierer du med størrelsen på kompressorens reimhjul. Hvis du vil ha skikkelig sprut fra bunnen av og ganske høyt opp i registeret så er kompressor tingen Håper på pent med nM
bska Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 @Martin Sjekk med torbjørn her på forumet. Han kan alt som har med ettermontering av kompressor. Mener han bruker en egen reim for å drive pressa. ARP studs øker clamping effekten om dette gjøres riktig, men de bidrar ikke til no mer jevnere komp mellom sylindrene. Du trenger hverfall ikke ARP studs for å kjøre 0,4 bar (230-240whp)
Guest Martin Heie Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 @Martin Sjekk med torbjørn her på forumet. Han kan alt som har med ettermontering av kompressor. Mener han bruker en egen reim for å drive pressa. ARP studs øker clamping effekten om dette gjøres riktig, men de bidrar ikke til no mer jevnere komp mellom sylindrene. Du trenger hverfall ikke ARP studs for å kjøre 0,4 bar (230-240whp) Takker så meget for tipsene BSKA! Kjøper ARP studs først og fremst fordi dem er like billige fra USA som nye toppbolter herfra. Dessuten er kvaliteten mye bedre. Har ikke så særlig stor erfaring når det kommer til motortrimming. Glemte å nevne porting av toppen, som også skal gjøres. Vet du om det kan lønne seg å bytte ut orginal innsugsmanifol, eller polere opp denne for bedre flow? Har tenkt tanken å kutte grenrørene nesten inne ved dysefestene og fabrikere et nytt kammer, men volumet skal vel helst regnes ut for best mulig ytelse. Noen som har ide om hvordan man gjør det? Så torbjørn sitt prosjekt på hjemmesiden til mobeck, så fett ut det. Kunne godt tenkt meg å kjøre med et litt høyere trykk, men da må vel kompresjonen senkes om de orginale rådene i en 2,3 -16v skal klare belastningen, samt en spesiallaget topppakning? Blir spennende å se hvordan eatonen fungerer, fikk den til en skampris fra USA. Tror det er en såkalt twinscrew. Håper den ikke bråker som et h**vete... Mvh Martin
Guest Daniel Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 Nei bor i stavanger.... Tenke meg en full overhaling og sjekk av den blokka ja...... Kor mye er noe sånt vært? en skåren 2,3 blokk... får tak i en 16v topp til 500 spenn... det er vel billig
Guest Martin Heie Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 500 er billig for en topp ja, om den er komplett, hvis ikke er det liten vits. Ha i minne at om du skal montere 16V toppen på en blokk det har stått 8V topp på, så må du ha skifte stemplene I blokka også, samt kamkjedestyringer (og kamkjedekåpa?). Husk også på at verken innsugs- eller eksosmanifold fra 8V topp passer på en 16V topp. Du må også montere en oljekjøler på blokka. Alt i alt tror jeg det er lettest å skaffe seg en delemotor. Du får tak i en helt grei bruktmotor til 5-6 tusen, men de vokser ikke på trær akkurat..Og du må mest sansynlig overhale den, hvertfall om du skal turbolade den uten problemer...
bska Posted December 9, 2006 Posted December 9, 2006 @Daniel Møt opp her så kan du hente mer inspirasjon til prosjektet ditt. http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=10928.0 @Martin Du kan dreie av stemplene for å få ned kompen på 2.3-16. Ikke regn med noen betydelig gevinst ved polering av innsug utover å runde av kanter osv. Porting kan være ymse, men et greit gateoppsett på en slik topp ligger sikkert rundt 20% i flow gevinst. Et meget godt eksempel kan du se i denne tråden: http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=7074#144326 Vil anta 2.3-16 innmaten ikke står tilbake for M104 og tipper den derfor takler rundt dobbel effekt forutsatt du holder deg unna detonasjon. Ville nok vurdert å utsatt ombygging av innsugsmanifolden til etter selve konverteringa. Rett og slett for å gjøre det viktigste først - dvs få greiene skrudd sammen.....
Gøran Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 Daniel Barka? Se litt inne på www.mb190klubb.com Er mange der inne som trimmer de motorene
Guest Daniel Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 Barka her ja Må kansje komme å kjøpe litt pizza i morgen da Mange bra svar her ja.... Skal nok frese ned stemplene ja..... noen som vet hva det koster for smidde stempler??
Guest Martin Heie Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 Forresten, om du ikke skal ha 16V toppen så vil jeg gjerne kjøpe den. har en 16V motor jeg trenger 2 ventiler til og 2 nye kamkjededrev. Mvh Martin
Gøran Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 Må bli medlem Barka! På tide at du begynner med de planene dine..hehe Når det gjelder smidde stempel, så er det litt forskjellige priser. Ca 2000 pr stempel har jeg hørt. (Med fjærer, kryssbolt og låsering) Tror Tor Anton her på forumet kan svare deg..?
bska Posted December 11, 2006 Posted December 11, 2006 Om jeg husker riktig har Nissan folket hentet over Pauter staker og stempler til rundt 10 lapper (firer). Med "gode" kontakter kan man sikkert få det noe billigere.....
Guest Daniel Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Det er vel ikke noen som har en diff brems til bilen min vel??
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now