ProblemDanneren Posted December 11, 2015 Posted December 11, 2015 Hei! Lurer på om noen har erfaring med hylelyd i varmeapparatet (hastighet). Lar det seg ordne med smørring eller må lageret byttes? Hvordan kommer en best til? Har forstått det slik at det er en del arbeid med demontering gjennom torpedovegg for å komme til. Hva anbefaler folket? Problemet er størst før motoren blir varm. Regner med det har sammenheng med at fettet er lite samarbeidvillig da. men det hyler til tider når motoren er varm også. men det kan også være bra i perioder (perioder på halvtimes tid). Har konsekvent skrudd av varmapparatet når hylingen kommer. Dette gjelder med bruk under alle hastigheter, men er vanligvis verst i de lave hastighetene. Valgt kupetemperaturinnstilling er likegyldig. Quote
Marevan Posted December 12, 2015 Posted December 12, 2015 Ny vifte. Noen klarer å få de til å fungere en god stund med å smøre opp, men jeg tror du er for seint ute. En grei time opp og igjen for å bytte om man er øvet. Greit å sette av 3timer første gangen. Quote
FredrikE300D Posted December 13, 2015 Posted December 13, 2015 Høres det ut som en skokk fugleunger, og du har AC med doble vifteskovler, så kan du etter min erfaring bare smøre. Jeg har hatt suksess med dette, brukte 10W-40 mineralsk motorolje som jeg hadde liggende. Det har vært stille i 4-5 år nå vel Quote
Marevan Posted December 13, 2015 Posted December 13, 2015 Jeg har to stk slike doble fugleunger liggende, med lite børster igjen. Hyl ut om noen mener de er verdt noe og vil kjøpe. Quote
ProblemDanneren Posted December 20, 2015 Author Posted December 20, 2015 Høres det ut som en skokk fugleunger, og du har AC med doble vifteskovler, så kan du etter min erfaring bare smøre. Jeg har hatt suksess med dette, brukte 10W-40 mineralsk motorolje som jeg hadde liggende. Det har vært stille i 4-5 år nå vel Det høres slik ut ja;) Har ingen erfaring med å viftene på disse bilene..er det kurant å komme til å smørre ved å demontere dekslene gjennom torpedoveggen? Quote
FredrikE300D Posted December 20, 2015 Posted December 20, 2015 Du må ta ut viskermotoren, så jobber du deg nedover i materien på midten. Vifta er festa med en spenne og er lett å ta ut. Quote
FrodeS Posted December 20, 2015 Posted December 20, 2015 Samme erfaring som Fredrik. Biler med AC har dobbelvifte med lager i hver ende. De går tørre, men slites ikke noe særlig. Jeg hadde en dråpe ATV i hvert lager og lot det trekke inn litt. Holdt mange år det. Etter 3 runder med smøring over 200.000 km eller så, byttet jeg til en ny etter hvert. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.