Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Lurer på om noen har erfaring med hylelyd i varmeapparatet (hastighet). Lar det seg ordne med smørring eller må lageret byttes? Hvordan kommer en best til? Har forstått det slik at det er en del arbeid med demontering gjennom torpedovegg for å komme til.

Hva anbefaler folket? Problemet er størst før motoren blir varm. Regner med det har sammenheng med at fettet er lite samarbeidvillig da. men det hyler til tider når motoren er varm også. men det kan også være bra i perioder (perioder på halvtimes tid). Har konsekvent skrudd av varmapparatet når hylingen kommer. Dette gjelder med bruk under alle hastigheter, men er vanligvis verst i de lave hastighetene. Valgt kupetemperaturinnstilling er likegyldig.

Posted

Ny vifte. Noen klarer å få de til å fungere en god stund med å smøre opp, men jeg tror du er for seint ute.

En grei time opp og igjen for å bytte om man er øvet. Greit å sette av 3timer første gangen.

Posted

Høres det ut som en skokk fugleunger, og du har AC med doble vifteskovler, så kan du etter min erfaring bare smøre. Jeg har hatt suksess med dette, brukte 10W-40 mineralsk motorolje som jeg hadde liggende. Det har vært stille i 4-5 år nå vel :P

Posted

Høres det ut som en skokk fugleunger, og du har AC med doble vifteskovler, så kan du etter min erfaring bare smøre. Jeg har hatt suksess med dette, brukte 10W-40 mineralsk motorolje som jeg hadde liggende. Det har vært stille i 4-5 år nå vel :P

Det høres slik ut ja;)

Har ingen erfaring med å viftene på disse bilene..er det kurant å komme til å smørre ved å demontere dekslene gjennom torpedoveggen?

Posted

Samme erfaring som Fredrik. Biler med AC har dobbelvifte med lager i hver ende. De går tørre, men slites ikke noe særlig. Jeg hadde en dråpe ATV i hvert lager og lot det trekke inn litt. Holdt mange år det. Etter 3 runder med smøring over 200.000 km eller så, byttet jeg til en ny etter hvert.