Jump to content

Recommended Posts

Posted

God kveld I stuen.

Var å kjøpte meg en Vito 110cdi 01 mod I går...

Denne kan slepes igang, men får ikke start på den normale måten.

Virker ikke som at den får diesel. Når vi sleper den I gang så må jeg holde den I gang med å trykke på gasspedalen ellers bare stopper den.ingen tegn til ulyder.  Nytt dieselfilter.

Er vel en høytrykspumpe på motor og mate/fødepumpe bak ved tank? Eller er jeg på villspor?

Kan ikke høre noen form for lyd at pumpen starter.

Kan det være så enkelt som at den suger falsk luft?

Hører også en slags knitrende lyd når jeg skrur på tenningen.nesten som ett relé som slår inn eller prøver.

Noen andre som har Vært borti dette eller noen som kunne hjulpet meg litt her......?

Posted

Føde pumpe sitter også på motoren, det er ingen pumpe du kan høre når du slår på tenning.

Er gløding i orden?

Du kan jo løsne litt på røret inn på dysene for å se om det kommer diesel, men siden den starter så kommer det jo fuel.

Luft kan du sjekke med å se på di blanke plast røra, få en til å følge med mens du kinner. 

Posted

Ja den får jo noenlunde diesel siden vi kan dra den igang. Men den kan være vanskelig der også. Måtte slepe ca 700m før den kom. Men funker ikke på tomgang men den trakk meget fint opp bakken til huset. Tenkte å demontere innsug I morgen får å se bedre om det kan være noe annet jeg overser. Han jeg kjøpte den av snakket om en slags sil før pumpen?

Posted

Har nettoppnatt diagnose på den og ingen feil er funnet....

Glemte å si at nøkkel er knekt i tenningslåsen men rattlås er ikke på...

Kan dette ha en betydning?

Posted

Sjekk fødepumpe på motor, og likedan etter diesel lekkasje som gjør at dieselen renner tilbake i tank.

Ellers så høres vell ikke dette ut som noe røverkjøp

Posted

Bruker resterende del av nøkkel i hullet og vrir rundt..

Skal demontere innsug I morgen slik at jeg kan se og sjekke dyser/lekkasje..

Betalte ikke mer enn 6 for den så er en bra bil så lenge jeg får den til å gå 😊

Posted

Høyttrykkspumpe du skal bytte?

ta av Vakum pumpe, løsne inlet, outlet og retur ta av kontakten å skru ut alle skruene (3 stk) den underste er vanskelig å komme til.

Pass på å få den riktig I drevet når du setter tilbake ny pumpe + også alle tettinger Bør være nye.

Posted

Dieselpumpe,fødepumpe, høytrykspumpe. Disse får jeg opp hos norskbildelkatalog.no

Har jeg alle disse på vito én?

Ja skal bytte den stjerne pumpen 2skr oppe og en under. Samt alle plastrør til og fra pluss røret til rail og slanger.

Det går 2 plastrør innpå en del over pumpen.hva er det?

Posted

Du har fødepumpe og høyttrykkspumpe (stjerne pumpa)

Den (delen) du snakker om er en cut off ventil som stenger tilførsel ved brudd på startsperre.

2 rør på den er inn og ut.

3 rør på høyttrykkspumpe er inn ut og retur fra dysene går direkte tilbake til pumpa (altså uten å gå via tank og filter)

Har du høyttrykkspumpe liggende?

I tilfelle så har jeg en som er gått 134tusen.