mbgal! :O Posted December 11, 2015 Posted December 11, 2015 Hei, vurdere å kjøpe høy km(tidligere taxi) Mercedes Benz E200CDI 2013 avantgarde mod, luft fjærer hele veien, km 388 000. Hvordan er disse bilene når dem kommer til såppas høy km? Vet at 211 tåler ganske mye å fortsatt mye bil igjen etter 300 000km Quote
Megaoctane Posted December 11, 2015 Posted December 11, 2015 Høy kilometer - dyr tysker - dårlig kombinasjon. Bare luftfjæring alene hvis ikke nylig skiftet vil koste deg 20-40.000kr den dagen de ryker, noe som bør være snart etter 300.000km Quote
petterw Posted December 11, 2015 Posted December 11, 2015 Pappa har 2stk selv, begge går som drosje nå. Varierer veldig. Den ene har gått 415k den andre 340k. Den som har gått lengst har vært utrolig bra, og meget lite problemer med. Mens den andre har det vært utrolig mye fjakk med. Dyser og annet dritt.. Er du nøye når du velger deg bil, så skal du nok klare å finne noe som holder en god stund Quote
CHARLIE Posted December 13, 2015 Posted December 13, 2015 Jeg kjøpte min 2012 Mercedes Benz E200 CDI i begynnelsen av 2015. Den var da gått 249.000 km. Har kjørt den 14.000 km til frem til nå, og er kjempefornøyd så langt. Har ikke vært et eneste feilslag. Ingen slerk, knirk eller andre ulyder noe sted. Bilen oppleves som ny fortsatt. 212 er visst noe av det mest solide Mercedes har laget på lenge har jeg hørt fra ansatte på BOS. Men eierhistorikk og ikke minst service/vedlikehold har jo alt å si. Når kilometerstand nærmer ser 400.000 km bør man nok sjekke MEGET grundig før man handler. Deilig, men skummelt med luftfjæring... Quote
Marevan Posted December 13, 2015 Posted December 13, 2015 Det er jo en deilig bil, men som flere nevner er det jo dyrt å bytte mange deler. Om ikke rusten har kommet, så er jo resten til å bytte ut. Da gjenstår bare prisen..... Quote
Christian Sørensen Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 211 er en fin bil med med noen kjente feil som forstilling som ikke holder så veldig lenge, dyser etc etc. 212 er en vesentlig bedre bil. Der har man nesten klart og eliminere problemene fra 211. Men på 212 gikk man fra dobbelt kjede som 211 har, og til enkelt kjede. Det var ikke helt uten problemer, og noe som absolutt er verdt og sjekke ut om man kjøper. Har selv hatt en 211 med nesten 500.000km på telleren. Det begynte og bli litt tull og fanteri der, og har nå selv byttet til en 212. Snakker ofte med noen i Oslo som driver verksted som har spesialisert seg på Merce og nekter og skru noe annet. Det de sier er at 212 er fri for de "sykdommene" som 211 har. Mens man på 212 må passe på kjedet, og eventuelt bytte dette om man hører en slags rasling ved oppstart. En taxi kjørt bil har ofte stått lenge på tomgang, og det er en typisk ting som kan slite på kjedet på motoren i 212. Ellers er den ganske fri for typiske problemer. Dog klarte Mercedes mer eller mindre og rette opp i kjede problematikken i 2012. Quote
mbgal! :O Posted January 20, 2016 Author Posted January 20, 2016 211 er en fin bil med med noen kjente feil som forstilling som ikke holder så veldig lenge, dyser etc etc. 212 er en vesentlig bedre bil. Der har man nesten klart og eliminere problemene fra 211. Men på 212 gikk man fra dobbelt kjede som 211 har, og til enkelt kjede. Det var ikke helt uten problemer, og noe som absolutt er verdt og sjekke ut om man kjøper. Har selv hatt en 211 med nesten 500.000km på telleren. Det begynte og bli litt tull og fanteri der, og har nå selv byttet til en 212. Snakker ofte med noen i Oslo som driver verksted som har spesialisert seg på Merce og nekter og skru noe annet. Det de sier er at 212 er fri for de "sykdommene" som 211 har. Mens man på 212 må passe på kjedet, og eventuelt bytte dette om man hører en slags rasling ved oppstart. En taxi kjørt bil har ofte stått lenge på tomgang, og det er en typisk ting som kan slite på kjedet på motoren i 212. Ellers er den ganske fri for typiske problemer. Dog klarte Mercedes mer eller mindre og rette opp i kjede problematikken i 2012. Synens 211 begynner å bli litt gammelt jeg , Derfor spøker jeg med 212 fortiden Ble heldigvis ikke s212 grunnet luftfjæring all the way ! Men vurdere 13 mod 200cdi sedan, Hvor har du hørt at mercedes mer eller mindre klarte å rette opp i kjede problematikken i 2012 ? betyr det at dem gikk tilbake til dobbel kjeder ? Quote
mbgal! :O Posted September 3, 2016 Author Posted September 3, 2016 Var tilfeldigvis innom denne tråden igjen, Det ble en 2012 mod E200 cdi/luft bak med 350000km på seg. Tidligere oslo taxi som er STRØKEN! :shock: Posetive er jo at motoren ble byttet for ett årsiden, Girkassa fikk ny converter i mai i år. Quote
petterw Posted September 3, 2016 Posted September 3, 2016 Har selv en w212 200CDi meg ok km.stand (440k) og den funker som bare juling men tid for å bytte ut i noe morro nå.. Quote
mbgal! :O Posted September 9, 2016 Author Posted September 9, 2016 Har selv en w212 200CDi meg ok km.stand (440k) og den funker som bare juling men tid for å bytte ut i noe morro nå.. Egentlig litt rart kor mye disse bilene tåler med tanke på km , Har du hatt problem med dpf ? Quote
petterw Posted September 9, 2016 Posted September 9, 2016 Har ikke hatt noe problemer med dpf sånn sett. Men har motorlampe som lyser, har koblet på datamaskin, og det var nevnt noe med trykk o.l. Så det kam hende det har noe med partikkelfiltre å gjøre, men jeg har vurdert å rive ut innmaten, og få tuningfirma til å "fjerne det" fra systemet Quote
mbgal! :O Posted September 9, 2016 Author Posted September 9, 2016 Ahh Kjedelig greier! Hadde også planer å rive alt ut men forrige eier sa at jeg trenger ikke å styre med dpf, Han kjøpte da nytt til meg Men på 200cdi går det ikke å dele partikelfilteret som på 220, Er vist sveiset hele greia Men med litt vinkelkutter så går jo seffern alt :o Quote
petterw Posted September 9, 2016 Posted September 9, 2016 Har gjort det på en 200 tidligere, så får det til men nå blir det til at jeg selger bilen, så vi får se.. Quote
Recommended Posts