Jump to content

Ny katalysator til c124-men hvilket merke/fabrikat?


Recommended Posts

Posted

124 Coupe`en trenger ny katalysator,

og jeg har funnet noen alternativer:

 

Er det noen som har noe å tilføye vedrørnde passform og kvalitet?

 

 

Bosal til 6.200-,      http://www.mister-auto.no/no/katalysator/mercedes-benz-coupe-c124-230-ce-132hk_v814_g429.html

 

Vegaz til 5.715,-      http://www.autodeler.co.no/vegaz/2322202

 

Ernst til 3.970,-        http://www.autodeler.co.no/ernst/7555492

 

Eberspacher 7.025,-  http://www.autodeler.co.no/eberspacher/976530

 

 

 

 

 

Posted

Takker for tipset,

men må holde meg til godkjente versjoner.

 

Må ha bilen inn på bukk for å gjøre dette-altså på verksted-

og mekanikeren der gir meg strenge blikk når jeg foreslår sånne løsninger.

 

Og siden han er nummero uno her i området på w124,

så blir det som han vil.

 

Derfor er det også viktig for meg å finne en kat. med god passform

som smetter på plass enkelt og greit-verkstedtimer koster.

Posted

Magnaflow laget for E36 AMG (M104) burde vel passe rett på dersom du har M104. Vel å merke om E36 har samme dim på rørene da som 300-24/280/320.. Vil det si at sportskat'er ikke er lovlig i Norge?? Katalyserer de dårligere??

 

Posted

Har sett mange som har fått beskjed om å skifte katalysator på helt feil grunnlag. De sier co er for høy.

Co før kat er under 1 så får folk mangel på kat fordi co er over 2,5 og gjerne kjempehøyt.

En kat produserer ikke co så da er feilen før kat.

Grunnjustering og velfungerende lambda er løsningen i mange tilfeller. Sier ikke alle.

Kun de som co er over 1.

Posted

Katalysatoren ble tatt ut og renset i forbindelse med motorgjennomgang,

satt tilbake-og bilen gikk som aldri før.

Mekanikeren var da usikker på om den var defekt og allikevel måtte erstattes,

alt annet på bilen hadde han da gått gjennom-bl.a byttet all elektronikk/styresystemer på motor.

Etter noen dager gikk den dårligere og dårligere,

hjernen ble forstyrret og jeg måtte koble den fra før motor rakk driftstemp

for å unngå at bilen kvelte.

Har nå hjernen tilkoblet ved oppstart og de første minuttene av kjøring,

forså å svinge ut og koble den fra når bilen begynner å lugge/henge igjen/skyte eksos.

Så kjører jeg med den frakoblet til jeg parkerer.

Så det virker som kat er defekt,og at den har gått tett igjen.

 

Har fått frieksos også nå-det kommer avgasser inn i kupèen som svir på øynene.

Håper bytte av kat. løser disse problemene.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...