Dagis Posted December 10, 2015 Posted December 10, 2015 124 Coupe`en trenger ny katalysator, og jeg har funnet noen alternativer: Er det noen som har noe å tilføye vedrørnde passform og kvalitet? Bosal til 6.200-, http://www.mister-auto.no/no/katalysator/mercedes-benz-coupe-c124-230-ce-132hk_v814_g429.html Vegaz til 5.715,- http://www.autodeler.co.no/vegaz/2322202 Ernst til 3.970,- http://www.autodeler.co.no/ernst/7555492 Eberspacher 7.025,- http://www.autodeler.co.no/eberspacher/976530 Quote
mikkelrev69 Posted December 10, 2015 Posted December 10, 2015 Magnaflow sportscat. på Ebay. Nice price. http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=291612936834&alt=web Quote
Dagis Posted December 11, 2015 Author Posted December 11, 2015 Takker for tipset, men må holde meg til godkjente versjoner. Må ha bilen inn på bukk for å gjøre dette-altså på verksted- og mekanikeren der gir meg strenge blikk når jeg foreslår sånne løsninger. Og siden han er nummero uno her i området på w124, så blir det som han vil. Derfor er det også viktig for meg å finne en kat. med god passform som smetter på plass enkelt og greit-verkstedtimer koster. Quote
mikkelrev69 Posted December 11, 2015 Posted December 11, 2015 Magnaflow laget for E36 AMG (M104) burde vel passe rett på dersom du har M104. Vel å merke om E36 har samme dim på rørene da som 300-24/280/320.. Vil det si at sportskat'er ikke er lovlig i Norge?? Katalyserer de dårligere?? Quote
Dagis Posted December 11, 2015 Author Posted December 11, 2015 Bilen min har M102. motor. Vet ikke hvorvidt sportkat er lovlig eller ei. Quote
Eirik Tømmerås Posted December 11, 2015 Posted December 11, 2015 Hvordan merket du at kat var ødelagt. Eu-kontroll? Quote
OlaNormann Posted December 11, 2015 Posted December 11, 2015 Har sett mange som har fått beskjed om å skifte katalysator på helt feil grunnlag. De sier co er for høy. Co før kat er under 1 så får folk mangel på kat fordi co er over 2,5 og gjerne kjempehøyt. En kat produserer ikke co så da er feilen før kat. Grunnjustering og velfungerende lambda er løsningen i mange tilfeller. Sier ikke alle. Kun de som co er over 1. Quote
Dagis Posted December 11, 2015 Author Posted December 11, 2015 Katalysatoren ble tatt ut og renset i forbindelse med motorgjennomgang, satt tilbake-og bilen gikk som aldri før. Mekanikeren var da usikker på om den var defekt og allikevel måtte erstattes, alt annet på bilen hadde han da gått gjennom-bl.a byttet all elektronikk/styresystemer på motor. Etter noen dager gikk den dårligere og dårligere, hjernen ble forstyrret og jeg måtte koble den fra før motor rakk driftstemp for å unngå at bilen kvelte. Har nå hjernen tilkoblet ved oppstart og de første minuttene av kjøring, forså å svinge ut og koble den fra når bilen begynner å lugge/henge igjen/skyte eksos. Så kjører jeg med den frakoblet til jeg parkerer. Så det virker som kat er defekt,og at den har gått tett igjen. Har fått frieksos også nå-det kommer avgasser inn i kupèen som svir på øynene. Håper bytte av kat. løser disse problemene. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.