Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tenker å montere en lambda/"Air/fuel" måler.

Men lurer på om jeg bare kan skøyte meg inn på kontakten til lambdasensoren, eller må jeg kjøpe en ny lambdasensor og montere bakerst på eksosannlegget og koble meg på den?

Posted

Jeg har pleid å koble meg inn på signale på lambdasonden, men jeg har brukt lambda med 4 ledninger da. Det er mulig det blir feil hvis du har en med bare 3. Hva slags bil er det til ???

Det blir jo bare for å ha noe "tøft" å se på så du kan sette føleren bak, men skal det ha noe for seg så bør den sitte nærmere motoren.

Posted

Jeg har pleid å koble meg inn på signale på lambdasonden, men jeg har brukt lambda med 4 ledninger da. Det er mulig det blir feil hvis du har en med bare 3. Hva slags bil er det til ???

Det blir jo bare for å ha noe "tøft" å se på så du kan sette føleren bak, men skal det ha noe for seg så bør den sitte nærmere motoren.

Er 210n M111 2,3. Lurer veldig på hvordan forholdet luft/bensin er ved kjøringa, føler den ikke leverer det den skal.. + artig å prøve.

Men den bør stå så nærme motor som mulig?

Lambdan min står på eksosmanifolden/downpipe

Med 3 ledninger, er det ikke bare å gjøre slik:)?

guide-13501-01.jpg

Posted

på m111 så er det lambda med 4 ledninger .

to hvite (som er varmeelementet) + sort og grå.

Skal du ha noen nytte så bør du bruke en bredbåndslambda, den er kjappere enn den du har.

Posted

grå pleier å være signal - og sort selve signalet.

Mine har vært stabile å ikke slik som den i filmen.

Har du vært på EU-kontroll de siste 20 årene så er jo avgassen målt.

Synes du bilen drar dårlig så sjekk plugger og luftmengdemåler.

En diagnosetest er nok bedre anvendte penger.