Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja, det tok av her en stund kan man si, har nå to par for salg, et par DC15 og et par VS120. Alle jeg har er ikke avbildet på bildet en gang.

Har i grunn kjøpt for å reparere og fikse opp da jeg synes det er morro å drive med, men så samlet det seg opp her og nå må jeg nesten selge unna noe.

Spre ordet om du vet om noen som kunne tenke seg litt musikk til nyttårsaften :)

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=68357113&searchclickthrough=true&searchQuery=Cerwin+Vega

Posted

VS120ene er et helt greit par, kompakte og fine :) Laget i USA, og ikke Kina som de nye er idag, holder god kvalitet disse også :) Prisen jeg har satt flyter litt mellom 1800-2200kr.

Du har ganske god tid på deg, fått mange henvendelser, men er visst ikke i østlandsområdet majoriteten av CV-fans befinner seg! De aller fleste vil at jeg skal sende dem avsted med Posten :P

Posted

Er så glad for at jeg valgte Klipsch da jeg byttet ut de gamle Infinity-høytalerene. Har et komplett 7.1-system med Klipsch., eneste som gjenstår er en 15" pg en 10" sub av samme merke. Noen hakk over blir Dali, men da går prisen opp mange ganger.

Kina-høytalere klarer jeg meg godt uten :)

Posted

Ser du nøye etter på bildet står det et par Klipsch RF-7, og et par Klipsch RF-83 der og  :lol: De drukner litt bak der. Er man ute etter dynamikk og trøkk på alle musikksjangre, så finnes det lite som er mer moro en Klipsch :)

Posted

Ser du nøye etter på bildet står det et par Klipsch RF-7, og et par Klipsch RF-83 der og  :lol: De drukner litt bak der. Er man ute etter dynamikk og trøkk på alle musikksjangre, så finnes det lite som er mer moro en Klipsch :)

👍Du har sansen for kvalitet!!! Jeg har 2stk RF-82 mk2 fronthøytalere, 4 stk RB-81 II til surround og bakhøytalere og en RP-440C senter. Dette drives av en Pioneer VSX-AX-4 og to NAD C275 BEE effektforsterkere til frontene, skal si det ble forskjell på lyden da Pioneeren slapp å drive frontene. Nad´ene har strømresurser så det holder(330 ekte watt pr kanal brokoblet) og det er slutt på sprengte diskanter pga klipping :)

Er glad jeg har en tålmodig kone etter hittil å ha brukt 63.000,- på surround-anlegg og 34.000,- på oppgradering av bilstereo til E-klassen :)

Posted

Hva synes du om C375 lydmessig? En anelse skarpt i toppen kanskje? Selv kjører jeg med en rørforforsterker og et par monoblokker, som forøvrig yter 600watt kontinuerlig på 8ohms last, og det dobbelte på 4ohms last.. Stabile ned til 2 ohm og da med en effekt på rett over 2000watt kontinuerlig  :lol: Klipping har aldri forekommet med disse for å si det sånn, kan sikkert bruke dem til å sveise med om det trengs.

Posted

Du trenger vel noe over busjettforsterkere for å drive RF-7.. :lol:

Synes lyden er helt grei av C275, mye, mye bedre enn da AX-4 måtte styre med alt sammen.. Ang. effekt så har jeg 590 Watt til hver side når recieveren står i 6 kanal stereo, som jeg egentlig bruker hele tiden da jeg synes det låter bra :)

Posted

De jeg har er RF-7 MK1, de er svært kresne, har vel hatt dem i en fem års tid, og fremdeles ikke hentet ut maks potensiale. Hadde RF82 i sin tid, de solgte jeg bare noen dager etter kjøp. Jeg ønsket meg skikkelig finér kasser :) RF82 er perfekt til prisen!

• 4 months later...