Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

har en mercedes 220cdi 200modell, w210

Starteren går og det virker som den får diesel, tok av 2 av returslangene oppå injectorene og der kom diesel.

den gløder og det er plussgrader ute, så det kan ikke være problemet.

 

problemet kom etter jeg hadde skiftet fjærer bak, pluss noen foringer, samt en bærekule fremme som jeg måtte banke en del på for å få av. kan det være noen sammenheng kanskje at det er en sikkerhetsløsning på dysene, at den ikke åpner da den tror bilen er krasjet når jeg har banket på forstillingen?

 

kan jo også nevnes at bilen har ikke vært startet på ca 2 måneder.

 

Noen gode tips?

Posted

kondens/vann i diesel?

mor sin e230 ville plutselig ikke starte en dag. Den fikk litt kondensfjerner å startet å har gått siden.

 

Husker det var en som jekket opp sin ml 270cdi å byttet starter. Da den var byttet så fikk han ikke starte. Da han slapp den ned fra jekken så den sto på gulvet så startet den.

Om det er noe sikkerhetsopplegg eller om det vare var en slitt dieselpumpe vet jeg ikke.

På noen med slitt pumpe er det jo nok med at bilen står i oppoverbakke med fronten opp for at de ikke starter.

Posted

har prøvd nå å stille den med fronten ned i nedoverbakke uten suksess, men det jeg oppdaget når jeg tok av rørene til dysene, så kom det nesten ikke noe diesel ut. kan det være noe elektrisk problem? (er commonrail på denne)

løsnet returrørene oppå dysene og der kommer det masse diesel, men ikke ut av høytrykksrørene.

skjønner ingenting nå.

 

prøvd med startegass og det hjelper ikke, den høgger litt til startegassen er opp brent.

sjekket alle sikringer jeg har funnet.

Men oppdaget at det kommer en feilkode (EPC). Kan det være en sammenheng? noen som vet hva det kan være?

 

takk for alle innspill.

Posted

løsnet på slangen som går til høytrykks pumpa inn på den dingsen som er festet på pumpa. der kom det masse diesel, men da jeg løsnet på røret etter høytrykkspumpa så kom der ingen diesel. Er pumpa defekt kanskje?

noen som vet va det er den dingsen som står rett før pumpa er? det er noe kabler som går inn på den, kan det være en ventil av noe slag? eller bare en sensor?

Posted

Fant ut at dette var en stoppeanordning til dieselen.

 

Men jeg får fremdeles diesel frem til høytrykk-pumpa men ikke ut av den.

Kan det være noen ventiler som henger inni denne? er jo rart om pumpa skulle bli defekt av å stå i ro, da den funket feilfritt sist jeg hadde bilen i gang.

eller Kan der være at fødepumpa ikke gir nåkk trykk??

 

Noen som har god peiling på disse pumpene? (common rail)

Posted

problem løst, fant ut at det var en ventil som hadde hengt seg inne i høytrykkspumpen, der dieselen går inn på pumpa. men tror den har hengt seg i åpen stilling nå siden bilen må kinnes litt før den starter. Regner med dieselen siger litt tilbake.

men nå får jeg start hvertfall og feilen er funnet.

 

hvordan endrer jeg tråden til løst?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...