Jump to content

Recommended Posts

Posted

Da jeg skulle snu bilen i litt snø så gikk kassa ut av revers og til park et par ganger etter hverandre, samme skjedde i en meget bratt bakke..ut av drive og til park.  Har ikke skjedd hverken før eller senere, noen som hvet hva dette kan være ?

• 2 weeks later...
Posted

Kan det kanskje være at bilen tror førerdøren går opp eller noe lignende ? Vet at direct select spaken "hopper i park" hvis døra åpnes :)

Posted

Kan det kanskje være at bilen tror førerdøren går opp eller noe lignende ? Vet at direct select spaken "hopper i park" hvis døra åpnes :)

Så man kan ikke rygge med døra oppe?  :o

• 4 weeks later...
Posted

Takker for svar.  Det kom ikke taklys på, men det blinket rødt i dioder for parksensorer (4 stk) oppå dashbordet da jeg prøvde å sette den i drive igjen. Dukket også opp noen piler ved siden av symbolet for drive og reverse (pil mot N).    Kan høre ventilene i kassa jobber når jeg prøver å sette den i gear, men den forblir i park. 

Posted

Tror jeg hadde fått tatt en diagnose

Støtter opp denne, kan lese av logg og sjekke. Er altfor mange som slurver, og når det faktisk skjer noe så er det ekstremt dyrt...

Heldigvis kan jeg overhale girkasse selv, men selv da koster jo deler ett par tusen kroner. Så det er billig forsikring for deg å bare få lest av feilkoder.

• 2 weeks later...
Posted

Tatt diagnose hos bos idag, de mener det er en feil i tenningslås evt. i nøkkel.  Pris ny ca 12k.  Skal prøve en stund med den andre nøkkelen for å se om problemet dukker opp igjen.

Syntes forøvrig det er svakt med en levetid på 5 år på dette ..

Posted

Tatt diagnose hos bos idag, de mener det er en feil i tenningslås evt. i nøkkel.  Pris ny ca 12k.  Skal prøve en stund med den andre nøkkelen for å se om problemet dukker opp igjen.

Syntes forøvrig det er svakt med en levetid på 5 år på dette ..

Hvis bilen er kjøpt ny privat, så har du 5 års reklamasjonsrett på slike ting.

• 3 months later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...