Jump to content

Recommended Posts

Posted

jeg har en MB e-klasse 250 cdi coupe, 2011-modell. km-stand er 80000km: Når jeg setter giret i drive el reverse, skjer det helt tilfeldig noen ganger at det oppstår et tydelig rykk i de bakre drivhjulene. Feilen er helt tilfeldig og usystematisk, noen ganger kan det oppstå 2 ganger på en dag, så kan det gå 14 dager til neste gang. Det er skifta olje på girkassa for ca 1500 km siden og girkassa fungerer helt fint ved kjøring.Hva kan dette skyldes?

Posted

Helt vanlig. Har opplevd på 210, 211, 212 og nå 205.

Personlig når jeg skifter gir, holder jeg bremsen inne til jeg føler rykket og vet at nå er giret skiftet, så begynner jeg å kjøre.

I 210'en hvis man giret og gasset av gårde, fikk man av og til er kraftig rykk når den skiftet fra N til D eller R.

Posted

Litt usikker på hva du egentlig mener, men jeg vil hvertfall si at man ikke bør bruke vekslingen som et "vendegir". Gi girkassen tid til å legge inn giret skikkelig før du trår på gassen og skal avgårde.

Posted

rykket i bakhjulene oppstår i det øyeblikket jeg setter giret i enten drive el reverse, og mens jeg holder bilen på bermsene. Altså før jeg slipper bermsen og begynner å kjøre.