Nygaard96 Posted December 1, 2015 Posted December 1, 2015 Hei Jeg lurer på om noen har noe tips til hva jeg kan prøve når ikke utetempratur-måleren på min mercedes benz 250D, W124, 1994modell, ikke virker? Det er hverken noe lys i "displayet, eller noe tall som viser utetempraturen. (Se bilde) Mvh Espen
FrodeS Posted December 1, 2015 Posted December 1, 2015 Kanskje dumt spørsmål, men er du sikker på at du faktisk HAR utetemp på bilen? Det var ekstrautstyr av en eller annen merkelig grunn.
Nygaard96 Posted December 1, 2015 Author Posted December 1, 2015 Ja, det har vært utetempratur på bilen tidligere
Marevan Posted December 1, 2015 Posted December 1, 2015 Det er noen youtube videoer av noen som reparerer slike. For din del må pæren byttes også evnt.
Eirik Tømmerås Posted December 1, 2015 Posted December 1, 2015 Kanskje dumt spørsmål, men er du sikker på at du faktisk HAR utetemp på bilen? Det var ekstrautstyr av en eller annen merkelig grunn. Ser det ut som at displayet er der på de som ikke har den måleren? Jeg har dette som ser ut som display på 190´n, men som trådstarte sier er det hverken lys eller tall der. Hos meg er jo ikke det så rart all den tid at sensoren med kabel er fraværende...
Tor Anton Posted December 1, 2015 Posted December 1, 2015 På 124 så ser det ut som det er utetemp på alle vel? På 201 er det ingen tvil Det skal lyse da du setter på lyset da det er en egen pære. Men det kan jo være at noen har tatt ut kontaktene da føleren røk, eller bare satt inn ett annet instrument. På 201 er det bare å lage hull i huset å sette inn displayet å skru det fast med 2skruer på baksiden. Det er 3 kontakter, 1pin (speedometer singal), en 2pin (temp.føleren) og en 3pin (jord, tenningstrøm og instrumentlys)
FrodeS Posted December 1, 2015 Posted December 1, 2015 Jeg ettermonterte på min 124. Da var det bare å dytte på plass enheten. For å få til lyset, må du i hvert fall ut med instrumenthuset, skru ut utetempen, og montere ny pære. Tallene er jeg litt mer usikker på. Alternativt kjøpe ny fra ebay.de eller ebay.co.uk . Ikke kjøp fra USA, de er i Farenheit.
Daniel NOR Posted December 1, 2015 Posted December 1, 2015 på 124 uten utetempmåler er det blenda med den ikonremsa til varsellampene, denne må kuttes litt når du ettermonterer. det er en kondensator som lekker som oftes er feil for tallene, eller så kan hele lcd være svartlakt. jeg har reserveskjermer på lager, disse er fra 124 men selve skjermen passer også i 201 når jeg monterte i en 124 en gang der sensoren var vekk viste den -80 eller noe i noen sekunder etter start før den slukket
FredrikE300D Posted December 3, 2015 Posted December 3, 2015 Holder en knapp på elektrolyttkondisen. Skifter du denne, så får du mest sannsynlig liv i displayet, og pære får du bestilt, bare å lodde inn en ny Jeg modda litt og lodda inn en 0,4w pære.
500AMM Posted December 8, 2015 Posted December 8, 2015 Hei Jeg lurer på om noen har noe tips til hva jeg kan prøve når ikke utetempratur-måleren på min mercedes benz 250D, W124, 1994modell, ikke virker? Det er hverken noe lys i "displayet, eller noe tall som viser utetempraturen. (Se bilde) Mvh Espen Det kan også være defekt temp.sensor, men som oftest blir det feilvisning på temperaturen når den begynner å feile, ikke mørklagt display. Temp.sensoren ligger bak skiltplata på frontfangeren og med åra blir det vanninntrengning. Jeg vet ikke om temp.sensoren leveres lenger. Som nevnt i tidligere innlegg kan LCD-displayet repareres og det finnes gode beskrivelser på nettet. I denne linken er det flust opp med bilder & linker på rep. av LCD-display: https://www.google.com/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1501&bih=797&q=W124+LCD+repair&oq=W124+LCD+repair&gs_l=img.3...147646.157230.0.157546.15.8.0.7.0.0.204.1102.0j6j1.7.0....0...1ac.1.64.img..10.5.698.XEhl3DPG_FE Det ligger mange temp.målere og sensorer ute på eBay, men jeg anbefaler å ikke handle, det er reint sjansespill uansett hvor overbevisende salgsteksten er. Mange kjenner heller ikke til modellskiftet fra 08/87 til 09/87, og heller ikke om det er Celcius eller Fahrenheit, og man har ingen garanti for hvor lenge de virker. Er det fra et firma og med full reklamasjonsrett så er det jo bedre, men det finnes massevis av dette i Norge også. http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmercedes+W124+aussentemperatur.TRS0&_nkw=mercedes+W124+aussentemperatur&_sacat=0 -a-
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now