breitling Posted December 1, 2015 Posted December 1, 2015 Gode folk! Jeg skal ha en stasjonsvogn opp til 25 tusen. det er en god del brukbære på Finn. Er litt i dilemma hvilken modell skal jeg gå for; 202, 210 eller 124? Har hatt en 202 tidligere. Men det skader ikke med en større. Bilen skal kjøres ca. 5000 årlig. Foretrekker bensin (det er enklere og billigere motor for vedlikehold). Jeg kan ikke mekke selv så det må være rimelig rustfri med kjent servicehistorikk. Som ikke har gått mer enn 300 tusen km. Hva skal man velge? 202 er mindre men jeg er komfortabel med denne modellen. Er C180 for liten? Skal jeg holde meg unna diesel? Hva er deres erfaring? Quote
E_S Posted December 1, 2015 Posted December 1, 2015 Finn en 210 med 200- eller 230-motor og bra karosseri. Da har du en pålitelig kjempebil.. De gamle dieselmotorene er trygge, men jeg ville droppet alt av CDI, det kan fort bli dyrt, spesielt om man ikke skrur selv. Kilometerstand og servicehistorikk spiller ingen rolle på en så gammel og billig bil, det viktigste er at bilen er i god stand og fremstår godt vedlikeholdt. Quote
Marevan Posted December 1, 2015 Posted December 1, 2015 Eller w/s124, 220 bensin. Men jeg tror de som er i så god stand som du skal ha koster mer enn 25k. Som E_S skriver, tilstand over kmstand. M111 er ikke nevneverdig slitt på 300k med normalt stell. Quote
breitling Posted December 1, 2015 Author Posted December 1, 2015 Ser på en S210. Kan dette byr på store problemer: "Bilen er i god stand, noe ventil tikking."? Quote
Hans Kåre Isdal Posted December 2, 2015 Posted December 2, 2015 om den tikker så er det jo eit sp, eg tenker på. Servicer? og hardkjørt?. og selfølgelig. km. Kan vera nok å skifta ventil tettninger eller innvendig motorres(ta sistnevnte fyrst) Quote
Recommended Posts