larsianer Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 hvorfor bakker den slik, når den er kald, og i N eller P?? er en w211 220cdi 2008mod Quote
lowman Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 fordi du har tull med girkassen din.eller nei..dette er kun på tomgang ja.. Da er det nok software som må oppdateres i motorstyreenhet. Quote
larsianer Posted November 30, 2015 Author Posted November 30, 2015 skal skifte frihjulet i dynamoen, for reima flabber litt, så skal jeg se om det blir bedre, hvis ikke så skal jeg få meg ny software...jeg bare må kjøpe meg en star Quote
Eirik Tømmerås Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Skal du kjøpe original diagnose da? Disse ettermakeds diagnosene kan vel ikke kobles opp mot Mercedes nettverket og dermed kan de ikke brukes til software oppdateringer. Quote
lowman Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 det stemmer godt eirik....du kan nok ikke oppdatere software med "uorginal" diagnose.. Tviler på at du får fatt i orginal og siste updates med software...fra andre plasser enn mercedes. Quote
larsianer Posted October 30, 2016 Author Posted October 30, 2016 Jeg klarte å fikse dette til slutt, jeg skifta el platen, og lockup solenoiden,og bestillte sonax master-overlap-control-valve-sleeve-kit og tcc-damper-valve-sleeve-kit. Nå funker bilen helt perfekt når den er kald, jeg kunne ikke i min villeste fantasi, gjette at lockup solenoiden forårsaket ujavn tomgang, når den sto i N. Neste prosjekt på denne bilen er å overhale toppen.litt gøy med at den snart er gått 500,000km, og alt funker helt perfekt Quote
Eirik Tømmerås Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 Hvorfo skal du overhale toppen når alt funker perfekt? Quote
larsianer Posted October 30, 2016 Author Posted October 30, 2016 Nja, den tikker litt når den er kald,så tenker å overhale den!! Quote
Eirik Tømmerås Posted October 30, 2016 Posted October 30, 2016 Tikket gjorde 190´n min og men, jeg bare byttet de hydrauliske elementene, noe som var veldig fort gjort i forhold til å overhale en topp. Og ikke minst kostnadsmessig er det jo veldig stor forskjell. Quote
larsianer Posted October 30, 2016 Author Posted October 30, 2016 Hm, du sier noe, æ skal se litt på epc! Takk for tips Quote
Recommended Posts