Guest Avantgarde Posted January 13, 2003 Posted January 13, 2003 hei har en nabo som kjører en 96-97 mod e-klasse stasjonsvogn. det jeg lurer på er hvor stor den eventuelt kan være. det står ingenting om intet merke bakpå som sier hvor stor den er. jeg lurer også på hvorfor det avogtil aldri står noe tall eller noe so helst bakpå mbene. :
Olav Posted January 13, 2003 Posted January 13, 2003 Man kan bestille sin nye MB uten modellbetegnelse på baklokket (kode 260), og uten designlinjebetegnelse på sidene(kode 265). Mange kunder velger dette for å ikke vise for all verden hvor stor (eller liten) bil de har. En pekepinn kan du få ved å titte på eksosanlegget. De firesylindrede motorene har oftest enkelt enderør, mens 6 og 8 sylindrede har dobbelt.
Simen Malerbakken Posted January 14, 2003 Posted January 14, 2003 Hei, det er som Olav sier mange som velger å ha bilen uten merker, såkalt clean look.(min har det) Men en ting Olav, det med antallet eksosrør stemmer ikke lenger.Feks har E 220 CDI to utblås, mens en E 240 bare har 1! Her er det mer indre motstand og antallet katalysatorer som avgjør antallet enderør.Faktisk er det skille mellom to ulike modeller av samme type.
Guest Lars Erik Posted January 14, 2003 Posted January 14, 2003 Noter deg registreringsnummeret, så ringer du Statens vegvesen eller meg - så skal du få vite hva slags bil det er!
Guest Thomas Kaarud Posted January 14, 2003 Posted January 14, 2003 Simen, hvis ikke jeg husker feil så har vel også en tom 99 C200 to rør selv om det er en 4'er?
Simen Malerbakken Posted January 15, 2003 Posted January 15, 2003 Simen' date=' hvis ikke jeg husker feil så har vel også en tom 99 C200 to rør selv om det er en 4'er?[/quote'] Kan stemme det, antallet utblås er blant annet bestemt av antallet katalysatorer...Indre motstand har vel noe å si vil jeg tro.
Olav Posted January 15, 2003 Posted January 15, 2003 Det er ikke greit å skjønne seg på alt. Lurer på hvilken maskin som sitter i denne
TEH Posted January 15, 2003 Posted January 15, 2003 Ja..., Ifølge Simen skal det være 6 katalysatorer ihvertfall.
Alexander Posted January 15, 2003 Posted January 15, 2003 Det er ikke greit å skjønne seg på alt. Lurer på hvilken maskin som sitter i denne Den kjerra der så jeg i Oslo. Holdt på å dø av latter...
Sven Håkon Posted January 15, 2003 Posted January 15, 2003 Det kuleste med den er jo at den ikke har lik dimensjon på alle rørene...
Simen Malerbakken Posted January 17, 2003 Posted January 17, 2003 Det er ikke greit å skjønne seg på alt. Lurer på hvilken maskin som sitter i denne Den kjerra der så jeg i Oslo. Holdt på å dø av latter... Det jeg finner mest morro er at den kun nyttegjør seg av en eller to utblås, de andre kommer det ikke noe eksos ut av! .....
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now