Student_merce Posted November 26, 2015 Posted November 26, 2015 Hei Har i høst kjøpt min første Mercedes og den har vert super! Men nå har den begynt å tulle! Tidligere i høst på en lengre utflukt fikk eg feil meldingen EPC ved en forbikjøring, bilen hadde det et slags effekt drop og var litt rar di neste minutta. men etter en omstart var den fin! men i går fikk eg skiftet olje og olje filter på den hos mekonomen i Volda siden eg ikke hadde tilgang til grav/bukker. Etter eg fikk den igjen får eg samme feil melding når man gir full gass. men det merkligeste er at det er NULL kraft når man passerer 1800rpm cirka. da er det ingen respons i gasspedalen eller kraft i motoren. pluss at den da nekter å gire ned selv. På lavt turtall trekker den som normalt. Var på mekonomen i dag igjen di prøvde å gjøre en diagnose men fikk ikke opp hva som hvar feil. Så etter tips fra en annen tråd her på forumet trakk eg ut koblingen til luftmengde måleren for å se om det utgjorde noen forskjell. Men ingen forandring. ser også at noen har tidligere nevnt at det kan være "gasreostat" som og kan være problemet ? Er en w210 220 cdi 2002. gått 556 000km Noen tips til en fattig Volda Student ? Quote
E_S Posted November 26, 2015 Posted November 26, 2015 Tror jeg ville begynt med å finne noen i området som har Star-Diagnose (originalverktøyet) som kan ta en diagnose uten at det koster en formue, så ta det derfra. Å begynne å skifte deler i hytt og pine ut fra hva man tror er feil kan fort bli både omfattende og dyrt, så det er vel verdt å se om bilen selv kan fortelle hva som er feil.. Quote
KennethJ Posted November 26, 2015 Posted November 26, 2015 Det kan være flere ting, blant annet ABS-sensorer kan vel foråsake dette vil jeg tro. Forslaget om å finne noen med diagnose er bra, en diagnose er stedet å starte da man kan unngå å bytte del etter del til alt er i orden. Quote
Recommended Posts