rossmann Posted November 25, 2015 Posted November 25, 2015 Heisan. Er ny på forumet, og dette er min første post. Har søkt litt, men finner ikke mye, så kanskje ikke mange har problemer med dette. Jeg har lest brukermanualen flere ganger uten å bli klokere. Problemet er at PARKERINGSvarmeapparatet starter umiddelbart ved å trykke på denne knappen. Se bilde. AC er på, og info kommer frem. Se bilde. Jeg åpnet panseret og hører tydelig noe som sirkulerer og lager en driftslyd. Se bilde. Etter ca 1 minutt, stopper den og slår seg av. Til info så virker ikke fjernkontrollen selv om den lyser grønt når jeg prøver å aktivere (ON. Og rødt lys på OFF . Det bryr jeg meg ikke om, men utrolig irriterende når den stopper. Noen som har en ide' om det er meg som gjør feil, eller om det er noe jeg bør sjekke? Quote
Marevan Posted November 25, 2015 Posted November 25, 2015 Nederste bildet er av abs/bremseen heten. Den lager ofte noe lyd Sirkulasjonspumpen sitter også nedi der. Quote
Eirik Tømmerås Posted November 25, 2015 Posted November 25, 2015 Webastoen lager en umiskjennelig "hylende"-lyd, og buldrer svakt når den tenner. Quote
FrodeS Posted November 26, 2015 Posted November 26, 2015 Bilen er nok en 211, ikke 212. Saken på bildet er til SBC-bremsene, den har ikke med webastoen å gjøre. Webastoen sitter like under, du kommer til den ved å ta ut innerskjermen i høyre hjulbue. En ganske velkjent feil, er at sirkulasjonspumpa tar kvelden etter hvert. Da vil ikke kjølevannet kjøle ned brenneren, og den stopper ganske fort igjen pga. varmen. Pumpa ser omtrent sånn her ut: Du finner antakelig pumpa ganske lett ved å følge rørene til/fra brenneren. Prøv å starte brenneren, og kjenn om pumpa begynner å gå. Du vil normalt kjenne en svak vibrasjon i den når den går. Du kan også prøve å starte brenneren mens bilen går. Jeg er litt usikker på hvordan det fungerer på 211'n, men om den lar deg kjøre webasto samtidig som motoren går, så se om den da også stopper igjen, eller om den fortsetter å gå. Så lenge motoren går, trengs ikke den lille pumpa for å sirkulere vannet. Quote
Megaoctane Posted November 26, 2015 Posted November 26, 2015 Kan være mye feil her. Hadde det samme på min W211 fra 2007. Det var styreenheten som var defekt hos meg. Men verkstedet måtte bytte en del deler før de fant ut at det var styre enheten. Bilen ble levert inn til verksted. Hadde fortsatt bruktbilgaranti. De slettet koder, så begynte den å fungere igjen. To dager etterpå stoppet den igjen. Måtte tilbake igjen, og da hadde de bilen inne i en uke. Skiftet sirkulasjonspumpe. Da virket den sporadisk Skiftet vifte på brenner tror jeg de sa. Samme problem. Skiftet/renset brenneren, samme problem. Skiftet styringsrenten, funker perfekt. Quote
ClasT Posted November 26, 2015 Posted November 26, 2015 Mye problem med de webasto-varmere når de får noen år på nakken desverre... Quote
FrodeS Posted November 26, 2015 Posted November 26, 2015 Mye problem med de webasto-varmere når de får noen år på nakken desverre... Hovedproblemet er vel at det ikke er så mange som skjønner seg på det. Merkeverkstedet har en tendens til å bare bytte hele enheten, fakturere en latterlig pris, og sende kunden ut igjen. Jeg ville sjekket pumpa først. Enkel å bytte, og koster ikke allverden. Quote
Fredrik D. Posted December 16, 2015 Posted December 16, 2015 Jeg har omtrent samme problem som trådstarter, men om motor får blitt litt varm først så starter webasto'n og går sin gang. Jeg hører tydelig at den lille pumpa begynner å tikke og at webasto starter men det kan høres ut som om flammen ikke blir bra nok og den skrur seg av igjen uten at det skjer noe spesielt eller at det kommer masse hvit røyk... Quote
rossmann Posted December 16, 2015 Author Posted December 16, 2015 Ja, det er samme. Litt varme på systemet, og den går en stund og stopper. Quote
Recommended Posts