bmh300tdt Posted November 24, 2015 Posted November 24, 2015 noen som hvet hvilken olje jeg skal ha på min ASD diff? har en 1991 s124 300tdt og noen som selger eller veit kor eg får tak i mercedes stjerna som skal ver på bagasjeluka? Quote
FrodeS Posted November 24, 2015 Posted November 24, 2015 Det er helt spesiell olje som skal være i diffen. Jeg husker ikke hva den heter, men sist jeg handlet, gikk det 1,1 liter, og den kostet nesten 800,- (!) pr. liter på BOS. Det var strengt tatt ikke jeg som handlet, bare noen som handlet for meg, og sendte meg regninga. Fikk da vite at Fuchs har den mye rimeligere. Jeg vil anta at også Stjerneservice og Autotrio kan skaffe den til hyggeligere pris. De to sistnevnte har også stjerne til deg. Klubben har rabatter hos alle disse. Quote
S-MO Posted November 24, 2015 Posted November 24, 2015 Finnes det noke tillsetting for dei her diffane for å redusere uling? Bytta olje for ca. eit år sidan og brukte den her; Quote
Tor Anton Posted November 24, 2015 Posted November 24, 2015 du får "støydemper" ja. Jeg hadde en bil innom som det ula litt i å da jeg kjøpte olje på stjerneservice så fikk jeg med "støydemper". Quote
S-MO Posted November 24, 2015 Posted November 24, 2015 du får "støydemper" ja. Jeg hadde en bil innom som det ula litt i å da jeg kjøpte olje på stjerneservice så fikk jeg med "støydemper". Fungerte den bra? Ser at den orginale MB-olja har litt høgare viskositet, mulig at enn må ta seg ein telefon til Simen.. Quote
Tor Anton Posted November 25, 2015 Posted November 25, 2015 jeg er ikke helt sikker,men mulig den funker. Quote
Recommended Posts