Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei.

tentke å kjøpe meg en mercedes som bruks bil, rundt en 50 tusen maks. skal være stasjonsvogn, og helst e-klasse da jeg synes disse er penest.

har sett en del på w210 med 300tdt motor. er dette en bra eller dårlig motor? er det en annen motor jeg heller burde velge? hva burde jeg kikke etter?

takk for svar! :)

Posted

bedre motor holdbarhetsmessig skal du nok lete lenge etter. Generelt motor er nok det du bør tenke minst på så lenge de ikke har gått svinlangt. Tenk heller på rust, mere rust, forstilling og generell tilstand :) Tenker du å handle 210 så ville jeg personlig ha sett på bil med Cdi motor.

Finn en hel og fin 220cdi med så lite rust å mangler som mulig. Kjempebiler

Posted

220CDI er økonomisk og går ganske bra, men høres ut som en traktor. 300TDT er en kjempemotor, men ikke spesielt økonomisk. Kommer litt an på hva man er ute etter. ;)

Posted

takk for svar!

har kjørt en 300 tdt, og liker de ganske godt. men er lite av de til salgs om dagen ser jeg.. vet de ruster mye, så er oppmerksom på det.

Posted

Å en 300 høres ikke ut som en traktor??

De to siste sylindrene gjør susen fra at det er knatre-dure-riste-kakle til den fine myke lyden man får av en sekser.. ;)