SverreN Posted November 18, 2015 Posted November 18, 2015 Hei, trykket gassen i bånn på motorveien og så ble gasspedalen plutselig veldig "slapp" og følsom. Det er lite motstand i pedalen når jeg trykker den ned nå og bilen kjører mer rykkete fordi det er vanskeligere å gi gass kontrollert. Ellers går motor og bil som før. Hva kan ha skjedd? Quote
Tor Anton Posted November 18, 2015 Posted November 18, 2015 returfjæra eller feste til den har nok røket. Quote
Olaf Posted November 18, 2015 Posted November 18, 2015 Det lå en liten artikkel med bilder om kengu-effekten på M102 i W123 på et tysk nettsted, men sist jeg så var det noen som etterlyste bildene av ombyggingen, de hadde visst ligget på en eller annen bildebase som forsvant. Det er jo den samme motoren i W124, og jeg vet ikke om den er like ekkel å findosere gassen med f.eks. ved køkjøring som min manuelle 230TE som er helt jæ...! Jeg lastet ned hele ombyggingen, jeg skal se om jeg finner det igjen, så legger jeg det ut her med norsk tekst. Det gikk ganske enkelt ut på å droppe originalfjæra, og isteden bruke en fjær som opprinnelig var til noe helt annet på en w201, plassert på en annen måte. Med vennlig hilsen,. Olaf Quote
Tor Anton Posted November 18, 2015 Posted November 18, 2015 Jeg har hatt mange 190 og noen 124 å har aldri hatt problemer med kenguru. Men nå er ikke jeg altfor gammel med rykninger i beina heller Eneste jeg merket at fjøra hadde slitt seg igjenom godset på var litt høy tomgang. Er findosering et problem skulle dere prøvd m102 med 4xø45mm spjeldhus, snakk om fintfølende Quote
SverreN Posted November 19, 2015 Author Posted November 19, 2015 Takk for gode tilbakemeldinger! Mvh Sverre Quote
SverreN Posted November 19, 2015 Author Posted November 19, 2015 Ny fjær kostet kr. 81 hos Auto Kvikk i Oslo. De monterte den gratis. Case solved Quote
Recommended Posts